×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هیچ معتاد متجاهری نباید در معابر و محله ها دیده شود
تارا نیوز

مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات قرارگاهی در سریع ترین زمان ممکن منتج به هدف می شود، اظهار کرد: بر این اساس با توجه به احصا نیازمندی ها و مطالبات استان و مردم، چند قرارگاه های ویژه ای تشکیل شده اند.

وی در ادامه افزود: تمامی این قرارگاه ها کمیته های تخصصی دارند و برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است.

عبداللهی با بیان اینکه ضرورت دارد که قرارگاه ها در امتداد هم و با همپوشانی نسبت به حل مشکلات و مسائل اقدام کنند، افزود: چراکه تشکیل آنها و تقسیم وظایف به صورت هدفمند بوده است و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان فنی و حرفه ای استان باید طی تفاهم نامه ای در خصوص مهارت آموزی معتادان متجاهر بهبود یافته اقدام کنند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: به موازات این اقدام نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای استان نسبت به نیازسنجی در بازار کار و معرفی افراد برای اشتغال اقدام کنند.

وی افزود: بیشترین علت بیکاری در محله های محروم، نداشتن مهارت لازم برای دستیابی به اشتغال مناسب است.

عبداللهی تاکید کرد: برای این منظور باید سازمان فنی و حرفه ای استان جهت آموزش افرادی همچون زندانیان و خانواده های آنها، زنان سرپرست خانوار و… اقدام کند.

وی افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و در تعاقب برگزاری جلسات قرارگاهی در استان شاهد کاهش ۲۰ درصدی مجموعه جرائم در استان البرز بوده ایم.

استاندار البرز گفت: بسیاری از جرائم بواسطه مشکلات اجتماعی رخ می دهد از این رو با فعالیت قرارگاه اجتماعی و سایر نشست های ویژه و البته تلاش های ویژه فراجای استان در راستای کاهش جرائم توفیق یافته ایم.

وی افزود: بر این باور هستیم که استقرار نگهبانان محله می تواند تاثیر بسزایی در کاهش سرقت ها و برقراری امنیت دارد بنابراین از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ نگهبان محله به کار گمارده شده اند.

عبداللهی با بیان اینکه حضور در محله های محروم بار سنگینی از مسئولیت را به دوش کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته گفت: شاهد همراهی ها و شکیبایی ویژه ای از مدیرکل کمیته امداد بوده ایم که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت در محله اخترآباد، افزود: مشکلات و مطالبات مردم احصا شد و مدیران مربوطه باید در راستای حل آنها اقدام کنند و گزارش عملکرد خود را اعلام کنند.

استاندار البرز گفت: سالن ورزشی، فضای سبز تفریحی، تامین امنیت با استقرار کانکس نیروی انتظامی، ساماندهی فاضلاب و بهسازی معابر محله از جمله درخواست های مطرح شده، محسوب می شود.

عبداللهی افزود: اکنون اراضی قولنامه ای اجازه ساخت و ساز و دریافت انشعابات ندارند و از سوی دیگر نیز از سال های گذشته بناهایی ایجاد شده و مردم در آنها مستقر هستند که نیاز به خدمات دارند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی افراد برای تامین نیازهای خود به انشعابات، اقدامات خطرناکی را انجام می دهند که ممکن است حوادث غیرقابل جبرانی را داشته باشد.

عبداللهی افزود: بنابراین باید با پیگیری‌های جدی و تعامل در جهت حل این موضوع تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص فعالیت مهد های کودک، گفت: کارگروهی متشکل از مسئولان و متولیان در استان بمنظور بررسی‌ موضوعات مختلف مهدهای کودک تشکیل شود و عملکرد مهدها مورد ارزیابی قرار گیرد.

استاندار البرز در پایان تاکید کرد: هیچ معتاد متجاهری نباید در معابر و محله ها دیده شود و ضرورت دارد که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با توجه به راه اندازی اردوگاه های ماده ۱۶ نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند.

انتهای پیام

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.