×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سرهنگ “رسول جلیلیان” روز دوشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس گفت: برخی افراد به بهانه این مناسبت در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری در مقابل این نوع ترفند ها ضروری است.
وی افزود: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.
سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران در شبکه های اجتماعی به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار کلاهبرداران سایبری نشوند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.
رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند که کاربران باید با دقت در آدرس سایت اصلی دقت داشته باشند چرا که در تمام درگاه های بانکی از پروتکل https استفاده می‌شود.
وی اظهار داشت: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.
سرهنگ جلیلیان بیان داشت: کاربران در صورت مشکوک شدن به اخبارجعلی، لینک جعلی و دریافت پیامک های مشکوک با عناوین مختلف،مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.