×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در این جلسه با اشاره به ۲۵ ذی‌القعده، روز دحوالارض، بیان داشت: مرحوم شیخ طوسی در مصباح المتهجد برای این روز دعایی را نقل می‌کند که «اللَّهُمَّ دَاحِیَ الْکَعْبَهِ وَ فَالِقَ الْحَبَّهِ… اللَّهُمَّ… وَ اجْعَلْنِی مِنْ مُرَافِقِی أَوْلِیَائِکَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِکَ وَ اصْطِفَائِکَ».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه در این دعا ما توفیق حرکت در تحقق ظهور حضرت و ایجاد تمدن اسلامی را از خدا می‌خواهیم، گفت: اجتباء به معنای انتخاب آماده‌ترین افراد برای بزرگ‌ترین و ویژه‌ترین کار الهی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه انتظار فرج سخت‌ترین کار است، افزود: در این روز ما از خدای تعالی می‌خواهیم که به ما توفیق همراهی با بزرگ‌ترین کسی که برای انجام بزرگ‌ترین کار الهی انتخاب می‌کند، دهد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه همه ما باید در مسیر ایجاد حکومت اسلامی قدم برداریم، گفت: حضرت امام دربیانی می‌فرمایند: «‏‏انقلاب ما محدود به ایران نیست … باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه‌بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آن‌ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند».‏

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه مسیر حرکت قوه قضاییه مثبت است، بیان داشت: الحمدالله مسیر حرکت به سمت قوه قضاییه تراز انقلاب است.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با اهمیت قوه قضاییه پرداخت و گفت: حضرت امام دربیانی می‌فرمایند: «شاید در اسلام کمتر چیزى موردتوجه بوده است مثل قوّه قضاییه. نکته‏اش هم معلوم است؛ براى اینکه در دست قوّه قضاییه، همه‌چیز ملت است؛ جان مردم است، مال مردم است، نوامیس مردم است، همه در تحت سیطره قوّه قضاییه است».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به چشم‌انداز قوه قضاییه تراز پرداخت و گفت: برای رسیدن به این مهم توجه به آموزه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب ضروری است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر امیدآفرینی در جامعه، بیان داشت: ارائه گزارش خدمات صورت گرفته می‌تواند روح امید را در جامعه گسترش دهد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در کادر سازی و جانشین پروری، گفت: باید در سیستم قضایی هم در سطح مدیران و هم در سطح قضات کادر سازی و جانشین پروری کنیم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم توجه به پیشگیری از جرم، عنوان کرد: رهبری در تأکیدات ۶ بندی خود به قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰، پیشگیری از جرم را یک امر فرا قوه‌ای شماردند و باید ارتباط با سایر قوا برای این امر تقویت شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هدف دستگاه قضا باید تحقق عدالت و رضایت‌مندی مردم باشد، گفت: درصورتی‌که به این دو مهم برسیم آنگاه دستگاه قضا موفق عمل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه غیر از دستگاه ناظر در سیستم قضایی هر بخش باید برای خود سیستم ارزیابی داشته باشد، اظهار داشت: هر بخش و قسمت با توجه سند تحول قضایی و منویات رهبر معظم انقلاب و مسائل استان برای ارتقا کار خود، سیستم ارزیابی مستقلی را در نظر بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر لزوم عملکرد جهادی در سیستم قضایی، گفت: نتیجه این مدیریت و عملکرد جهادی باید اصلاح درونی و بهبود و تعالی سازمانی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به روایتی از معلی بن خنیس از یاران امام صادق علیه‌السلام در خصوص سیره حکمرانی، گفت: امام صادق علیه‌السلام در پاسخ به سؤالی از معلی بن خنیس می‌فرماید: «هَیْهَاتَ یَا مُعَلَّى أَمَا وَ اَللَّهِ أَنْ لَوْ کَانَ ذَاکَ مَا کَانَ إِلاَّ سِیَاسَهَ اَللَّیْلِ وَ سِیَاحَهَ اَلنَّهَارِ وَ لُبْسَ اَلْخَشِنِ وَ أَکْلَ اَلْجَشِبِ»

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این روایت «سیاست، تدبیر و برنامه‌ریزی شبانه»، «بازرسی و خدمت‌رسانی به مردم در میدان»، «پوشاک زبر و خوراک ساده» و «فضای کار وزندگی ساده» از چهار ویژگی کارگزار نظام اسلامی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه سیره مدیریت جهادی نیز باید این‌گونه باشد، گفت: تلاش شبانه‌روزی، ساده زیستی و مردمی بودن از ویژگی‌های مدیر جهادی است.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با کار جهادی پرداخت و تصریح کرد: رهبری دربیانی می‌فرمایند: «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم»؛ «ما هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هر جا از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.»

رئیس ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر توجه به فعالیت رسانه‌ای، گفت: دشمن با تمام قوا برای هجمه به سیستم قضایی کشور فعالیت می‌کند و ما باید فضای رسانه‌ای را فعال کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی عمومی از خدمات و اقدامات دستگاه قضا، گفت: باید با جلوه‌های بصری و به‌صورت هنرمندانه این مطالب را در اختیار مردم گذاشت تا اثرگذار باشد.

وی در خاتمه با اشاره به سامانه خدمات الکترونیک قضایی، گفت: الکترونیک شدن برخی از خدمات قضایی در جهت کاهش مراجعات حضوری، کاری پسندیده است که باید با فرهنگ‌سازی گسترش پیدا کند.

گفتنی است در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عبداللهی رئیس‌کل حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه در سخنانی به مسائل روز جامعه و کشور و جناب آقای فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری البرز به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

شایان‌ذکر است در پایان این جلسه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز اقامه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});