×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، قاسم علی‌محمدی در نشست خبری با خبرنگاران که شامگاه دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: باید در عرصه مهدویت نگاه تاریخی داشته باشیم. کربلا به یک دلیل اتفاق افتاد و آن‌ هم شناخت امام زمان سال ۶۱ هجری قمری بود.

وی در ادامه افزود: امروز نباید هیچ شخصیتی را با وجود امام زمان مقایسه کنیم چراکه حضرت مهدی کسی است که دارای علم الهی است و آگاه‌ترین فرد به احکام گوناگون و نیازهای مردم است. امام زمان دارای عصمت الهی و انتخاب او با خداست.

قائم مقام رئیس بنیاد مهدویت البرز با اشاره به اینکه امام زمان(ع) در این عصر غریب است و ما نتوانسته‌ایم آنچنان که حق اوست به جهانیان معرفی کنیم، گفت: بنابراین بنیادهای این چنینی با هدف شناساندن این نماینده الهی به مردم ایجاد شده اند.

علی محمدی افزود: امروز از شمشیر حضرت مهدی(عج) می‌گویند و هراس ایجاد می‌کنند در حالی که امام زمان دست رحمت خدا بر روی زمین است. همانطور که نبی خدا با منطق و وحی و کلام الهی جلو می‌آید امام زمان هم همینگونه است.

این مسئول با اشاره به اینکه از سال ۸۹ تا کنون بنیاد مهدویت درعرصه‌های مختلف از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، رسانه و… فعالیت‌های متعددی داشته است، افزود: یکی از این برنامه‌های این بنیاد برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره مقدماتی مهدویت و حدود ۲۳ دوره تکمیلی است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۸ دوره تربیت مربی در استان برگزار شده و نهمین دوره تربیت مربی معارف مهدوی با نام طلیعه ظهور نیز در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

علی محمدی گفت: از طلاب، روحانیون و کارشناسان مذهبی دعوت می‌کنیم که در این دوره ثبت نام کنند. نام‌نویسی این دوره از مهر شروع و از اواخر مهر یا اوایل آبان آغاز می‌شود این در حالی است که استقبال خانم‌ها بیشتر است..

این مسئول با بیان اینکه تا کنون ۵ دوره تربیت مربی مهدکودک و پیش دبستانی در زمینه معارف مهدوی برگزار شده، اظهارکرد: دوره مهد و پیش دبستانی به قدری مهم است که می تواند زمینه ساز گام دوم انقلاب باشد و مربیان می‌توانند مجوز تاسیس مهد کودک‌ها با عنوان مهد امین را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: مهدهای امین مهدکودک ها با همان تکنیک‌ها هستند با تفاوت که مربیان احاطه کامل به مسائل مهدویت دارند و می‌تواند پایه‌های شناخت امام زمان را در کودکان ایجاد کند.

علی محمدی با اشاره به اینکه همایش‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ صحیح انتظار برگزار شده است گفت: جزو اولین استان‌هایی هستیم که برنامه‌های بین الملل را آغاز و به آموزش زبان انگلیسی با تمرکز بر متون مهدوی و قرآن کریم نیز می‌پردازیم. دوره های مختلف از جمله غرب و مهدویت، مناظره، دوره‌های شبهه پژوهی در عرصه مهدویت برای اولین بار در استان برگزار شده است.

قائم مقام رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در پایان عنوان کرد: برگزاری نشست پرسش و پاسخ و جشن‌های متعدد به مناسبت‌های مختلف چون نیمه شعبان چاپ کتاب، بروشور و ایجاد نرم افزار و فضای مجازی مرتبط با مهدویت ونشست با نهاد‌های مختلف ازجمله آموزش و پرورش برای ورود مربیان به مدارس برای آموزش و پیشبرد برنامه ها از جمله فعالیت‌های بنیاد است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});