×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجموعه ای جدید با عنوان «شهر پاک» در نزدیکی بهشت علی(ع) احداث خواهد شد
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سردار سید جعفر حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز، عصر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۱ تن مواد مخدر در البرز کشف شد، گفت:برای راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در البرز ۲ مرکز برای بانوان که ۱۵۰ نفر گنجایش دارد همچنین برای آقایون ۵۰۰ نفر به همت استانداری البرز راه اندازی شده که از اوایل هفته آینده پذیرش مددجویان خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود:کارهای اداری مربوط به مجموعه ای جدید با عنوان «شهر پاک» در چهار فاز به متراژ ۱۰۵ هزار مترمربع در نزدیکی بهشت علی(ع) انجام شده و با تامین آب و گرفتن تاییدیه های لازم به زودی احداث می‌شود و بیش از ۱۲۰میلیارد تومان هم اکنون برآورد هزینه انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با اشاره به اینکه معتادانی که به جامعه بر می گردند بایستی برنامه هایی برای آنها در نظر گرفت، افزود: این معتادان پس از بازگشت به جامعه در زمینه حرفه ای آموزش می بینند و دست آوردها و نوآوری و خلاقیت هایشان در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته می  شود.

حسینی ادامه داد: احداث فاز چهارم  این پروژه شامل مجتمع هایی برای اسکان افراد فعال در شهرک های صنعتی  خواهد بود.

وی در خصوص اعتبارات کمپ ماده ۱۶ گفت:ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ۴میلیارد تومان و استاندار البرز نیز مبلغی را برای راه اندازی ۲ کمپ ماده ۱۶ هزینه کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در پاسخ به سوال خبرنگار تارا نیوز مبنی بر اینکه برای پیشگیری اعتیاد در سنین پایین تر چه تدابیری اندیشیده اید، گفت: ضرورت فرهنگسازی در راستای مقابله با مواد مخدر در سنین پایین تر جامعه، یکی از برنامه های اصلی ما است چراکه امروز مواد مخدری مثل شیشه و گل در برخی اماکن همچون آرایشگاه‌ها و مدارس و عطاری ها رخنه کرده است.

وی  با بیان اینکه  بسیاری از داروهای لاغری و تناسب اندام از شیشه درست شده است، ادامه داد: برخی پس از مصرف  این داروها و عوارض آن متوجه می‌شوند؛که اعتیاد پیدا کرده اند . از این رو نیاز داریم آگهی در جامعه ارتقاء یابد.

حسینی با بیان اینکه ۱۵۰ معتاد متجاهر در البرز قرنطینه هستند، گفت: این معتادان به زودی به مراکز اصلی برای تکمیل ترک اعتیاد پس از شناسایی بیماری هایی از قبیل ایدز، کرونا منتقل می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در خصوص والدین معتادان گفت: بهزیستی مسؤولیت کودکان والدین معتاد را عهده گرفته تا زمانی که والدین بهبودی کامل را کسب کنند، می‌توانند فرزندان خود را از بهزیستی تحویل بگیرند.

حسینی در پایان  گفت: اکنون ۱۴۱ کانون در آموزش و پرورش وجود دارد که با همکاری شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر باعنوان «یاریگران زندگی» به افرادی که سالم و توانمند هستند و در دام اعتیاد گرفتار شدند، کمک می کنند.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.