×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، ابراهیم کردلو در حاشیه افتتاح پروژه های شهرستان اشتهارد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد،گفت: در نهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور استاندار البرز ۳۰ طرح و پروژه عمرانی در شهر ها و روستا های مختلف این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان به بهره بر داری رسید .

وی گفت: شهر هوشمند و دیجیتال عنوان طرح مهم ملی است که توسط وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان آغاز شد که عملیات اجرائی این پروژه با حضور استاندار البرز، معاون شرکت مخابرات ایران ، مدیر کل مخابرات البرز و جمعی از معاونین استاندار، مدیران کل استان و مسئولین شهرستان کلنگ زنی شد .

کردلو  با اشاره به اینکه هدف کلی از اجرای این طرح ارائه راهبرد ها واقدامات مقتضی برای حرکت اشتهارد به عنوان اولین شهر هوشمند ایران با تکنو لوژی فیبر نوری است، گفت: پروژه مذکور یک شبکه مخابراتی میان کشور های اروپایی و آسیایی است که از شانگهای چین شروع و به فرانکفورت آلمان ختم شده است .

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر تامین ارتباطات مخابراتی داخل کشورها ی عضو ، ارتباط بین المللی کشور ها را نیز بر قرار می نماید که مسیر اصلی این پروژه از ایران طی شده است.

کردلو در بخشی دیگری از سخنانش به دیگر طرح مهم آغاز شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای جلو گیری از جولان ریز گرد ها و در عین حال مقابله با گسترش نمک زار ها طرح کشت گیاه میسکانتوس با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان در اشتهارد آغاز شد تا در آینده شاهد جلو گیری از توسعه بیابان و بیابان زایی باشیم و در صنعت کاغذ کشور پیشرفت خوبی حاصل شود .

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز و یک شرکت دانش بنیان در فاز اول به مساحت ۳۶ هکتار در مزرعه خرم آباد بخش مرکزی شروع شد.

فرماندار اشتهارد با اشاره به استفاده از آب های نا متعارف برای آبیاری این گونه ی گیاهی گفت: ایجاد پوشش سبز ، تولید سبوس ، اشتغال مولد ، جلو گیری از خروج ارز کشور، تولید علوفه، خوراک دام و کاغذ مورد نیاز صنعت چاپ از مزایای کشت این گونه گیاهی در بیابان های اشتهارد خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آغاز عملیات ایمن سازی  بهسازی و روکش آسفالت محور اشتهارد – ماهدشت با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان، اهداء یک دستگاه ماشین آتش نشانی واکنش سریع به شهرک صنعتی کوثر، افتتاح دو واحد صنعتی نوا فارمد و فارمدپلاست پویان با اعتباری بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان از شرکتهای زیر مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران، افتتاح دو شرکت کیمیا طیف ماندگار و آذین پوشش کوثر با سرمایه گذاری بیش از ۹۴۰ میلیارد تومان، بازسازی استخر شهدای اشتهارد با هزینه کرد یک میلیارد تومان دیگر طرح هایی بود که پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور استاندار البرز به بهره برداری رسید.

کردلو افزود: با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها در فجر ۱۴۰۰ زمینه اشتغال برای بیش از ۱۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ پروژه های قابل توجهی در حوزه صنعت ، تولید و اشتغال آماده بهره برداری خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است از جمله برنامه های سفر نیم روز استاندار البرز به اشتهارد دیدار و تجلیل از دو خانواده شهدای گرانقدر ملاحسنی و کلانتری بود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});