×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قدرت سرایت کرونا تا ۹ برابر بیشتر شده است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علیرضا سلیمانی اظهار کرد: تمهیدات و محدودیت‌ها می‌تواند بر کاهش بار بیماری اثر داشته باشد، چراکه تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد هر زمان که مردم پای کار آمدند و رعایت کردند دو هفته بعد نتیجه مثبت در کاهش افراد مبتلا و همچنین موارد فوت را مشاهده کردیم.

وی در خصوص تغییر رفتار ویروس بیان کرد: این ویروس از ابتدای آغاز تاکنون جهش‌های متعددی داشته است اما یکی از مهم‌ترین این جهش‌ها قدرت بیماری‌زایی و قدرت انتقال آن و سرایت بیماری به افراد دیگر است که تقریباً ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونای البرز ادامه داد: ماندگاری ویروس بعد از عطسه یا سرفه فرد مبتلا در فضای محدود و بسته تا بیش از ۵ ساعت است و ابتلاء از طریق ترشحات ماندگار وجود دارد.

استفاده از ماسک از خانه تا خانه الزامی است

وی تأکید کرد: انتقال بیماری از گذشته خیلی جدی‌تر شده است از این رو استفاده از ماسک از خانه تا خانه و حتی در خانه برای افراد دارای علائم ضروری است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سلامت مهم است اما باید معیشت مردم هم در نظر گرفته شود و یک تعادل در معیشت و سلامت مردم برقرار شود.

وی تأکید کرد: آخرین یافته‌ها حاکی از این است که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت دست‌ها از ابتلای به بیماری جلوگیری می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران به صورت خفیف و بی علامت هستند، اظهار کرد: ۴۰ درصد به صورت متوسط و علامت کم بیماری بروز می‌کند و نیاز به بستری ندارند و باید در قرنطینه خانگی دوره درمان را سپری کنند و در صورت نیاز با مراجعه به پزشک داروهای درمانی اولیه را دریافت نمایند و به صورت علامتی درمان شوند.

وی در پایان متذکر شد: در ۲۰ درصد از افراد علائم شدید این بیماری بروز می‌کند و به بیمارستان مراجعه کرده و در صورت نیاز بستری می‌شوند.

منبع خبر : مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.