×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به بیست و پنجم محرم‌الحرام سال گشت شهادت امام سجاد علیه‌السلام به روایتی، بیان داشت: مسعودى تاریخ‌نگار معروف درباره دوران امامت على ‏بن الحسین می‌گوید: امامت را به‌صورت مخفى و با تقیه شدید و درزمانی دشوار عهده‌دار گردید.

امام سجاد علیه‌السلام اهل مبارزه بود

وی در ادامه بابیان اینکه زمان امام سجاد زمان سختی بود، اظهار داشت: در آن زمان حذف فیزیکی خاندان عصمت را کرده بودند. گذشته از اینکه ترور شخصیت هم کرده بودند و مراتب آن‌ها را زائل کرده بودند. زیارت عاشورا را خواندید که هم ظلم کرده بودند و هم مراتب معنوی آن‌ها را گرفته بودند و هم مراتب سیاسی اجتماعی آن‌ها را گرفته بودند؛ هم کشته بودند و حذف فیزیکی کرده بودند؛ در چنین فضایی امام سجاد علیه‌السلام کار را به دست گرفت.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه وضعیت زمان امام سجاد بسیار وضعیت سختی است، عنوان کرد: امام در آن زمان هم باید شیعه را حفظ کند، هم باید معارف اهل‌بیت را توسعه دهد، هم باید با فساد مبارزه کند، هم مشکلات اجتماعی را سامان دهد؛ بنابراین آنچه می‌گویند امام کناره‌گیری داشت و با امور کاری نداشت درست نیست امام اهل مبارزه بود. مبارزه‌ی خودش را باسیاست‌های بنی‌امیه و تغییر سبک زندگی اموی به سمت زندگی حسینی و علوی از فردای عاشورا بلکه از بعدازظهر شروع کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام در کاخ عبیدالله و کاخ یزید در شام حماسه آفرید، گفت: یکی از مبارزات امام علیه‌السلام مبارزه با تفکرات غلط اعتقادی مثل جبرگرائی بود که امویان برای پیشبرد اهدافشان و ظلم‌هایی که می‌کردند به آن متمسک می‌شدند و سعى می‌کردند با توسل به جبرگرایى، گناهان و غلط‌کاری‌های خود را توجیه کنند. لذا حضرت در خطبه‌های آتشینی که ایراد کرد با استناد به آیات قرآن تفکر جبری امویان را موردحمله و نقد خود قرار داد و معادلات یزید و سوءاستفاده‌هایی که می‌خواست کند را بر هم بزند.

وی در ادامه افزود: معاویه پدر یزید سالیان سال در شام حاکم بود و مردم را با حقه و تزویر و با ترویج دین انحرافی از حقیقت دور کرده بود و دستگاه حکومتی خودش را با نیرنگ و پنهان شدن پشت نقاب دین‌داری مستحکم کرده و بعد همین را تحویل یزید داده بود؛ که یزید ظاهرسازی‌های معاویه را هم نداشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام پیام نهضت کربلا و حقیقت‌طلبی عاشورا را به جان‌های خفته مردم بلاد مختلف رساند و مبانی فکری و اندیشه حسینی را تثبیت کرد و درنتیجه تفکر اموی را رسوا کرد، یادآور شد: ما باید از امام سجاد درس فرصت شناسی و زمان‌شناسی یاد بگیریم که چگونه در اسارت هم دست از آرمان‌ها برنداشته و با اقدام درست دستگاه تبلیغاتی دشمن را زمین‌گیر کنیم. طوری شد که یزید علیه اللعنه برای اهل‌بیت محلی را مشخص کرد که به اقامه عزا بپردازند؛ و در بین مردم هم قرآن تقسیم کرد که مشغول قرآن خواندن باشند و توجهشان از امام حسین علیه‌السلام منصرف شود تا پیام امام سجاد را نگیرند؛ و بالاخره ناچار شد دستور دهد کاروان به مدینه برگردد.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: بیانی را برای شما بگویم از امام سجاد که خیلی درس‌آموز است. در دعا به خدا عرض می‌کند: خدایا اگر کسی گناه می‌کند نه برای آن است که حرمت شمارا نگه نمی‌دارد و نه برای آن است که خیال می‌کند شما نمی‌بینید. اگر بچه‌ای را ببیند گناه نمی‌کند و شمارا که می‌بیند گناه می‌کند چون او می‌رود و می‌گوید و این شخص را رسوا می‌کند اما تو می‌بینی و می‌پوشانی و آبروی ما را نمی‌بری.

اسلام آمریکائی و شیعه انگلیسی مستعمره شدن است

وی در بخش دیگری با اشاره به دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری و روز مبارزه با استعمار، اظهار داشت: استعمار یعنی عمران و آبادانی و نوسازی که با همین اسم کشورهای قدرتمندِ سلطه‌گر به اسمِ پیشرفت، خودشان مستقیماً و یا ایادی آن‌ها در داخل کشورها و یا با القاء فکر و اندیشه‌شان بر عموم مردم سلطه نظامی و اقتصادی و فرهنگی پیدا می‌کنند و هرچه منابع دارند را برای منافع خودشان به تاراج می‌برند. این معنای استعمار است چه کهنه چه نو و چه فرانو؛ که در همه جای دنیا اتفاق افتاد و البته در بلاد اسلامی روش خاصی را بکار بردند. چون می‌دیدند که مانع اصلی آن‌ها دین و باورهای اعتقادی است پس باید کاری می‌کردند که دین از بین برود و یا تضعیف شود و نقش بازدارندگی خود را در زندگی مسلمین از دست دهد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: به اسم پیشرفت‌های علمی ازیک‌طرف و آزادی و امثال‌ذلک از طرف دیگر، از کشف حجاب شروع کردند و بعد به ترویج شهوات و ولنگاری اخلاقی و از بین بردن حریم خانواده و آزادی روابط زن و مرد پرداختند و دراین‌بین از رادیو و تلویزیون و سینما و اخیراً فضای مجازی بهترین استفاده را بردند و می‌برند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این کشورها اقدامات مختلف دارند اما مهم‌ترین کارشان از بین بردن فرهنگ بومی و تغییر سبک زندگی آن‌ها و جایگزین و ماندگار کردن فرهنگ خودشان است، گفت: امروز وقتی می‌بینید مثلاً آمال یک عده‌ای از بانوان ما به‌جای مادر و مربی نسل بودن و نسل آینده را تربیت کردن این است که سگ به دست بگیرد و در خیابان‌ها پرسه بزند یعنی استعمار کار خودش را کرده و آن بیچاره نمی‌داند مستعمره شده و نمونه‌های دیگر هم هست. اسلام آمریکائی و شیعه انگلیسی. مستعمره شدن است.

وی در ادامه یادآور شد: نماد همه این پلیدی‌ها لااقل در این‌طرف دنیا و منطقه انگلیس پلید است که همه جنایات او نسبت به ایران در این حدود دویست سال اخیر ثبت و ضبط است و فراموش‌شدنی نیست. اگرچه الآن دیگر اعتبار گذشته را ندارد و پادوی آمریکا و سیاست‌های آمریکا شده است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه آنچه برای کشورهای اسلامی عزت می‌آورد و قدرت درست می‌کند وحدت است و استقلال، گفت: باید کشورهای اسلامی باهم متحد شوند و با حفظ استقلال، سلطه بیگانگان را از جهات مختلف قطع کنند. امروز آمریکا مفتضحانه از منطقه بیرون می‌رود و تا قسمتی هم رفته اما انگلیس را نیابت می‌دهد.

ملت‌ها و دولت‌ها باید هوشیار باشند که تحت سلطه نروند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه استعمارگر، استعمارگر است ولو با شرایط زمان و مکان روش خود را تغییر می‌دهد، گفت: ملت‌ها و دولت‌ها باید هوشیار باشند که تحت سلطه نروند. رئیس‌علی دلواری نمونه جوان مؤمن حزب‌اللهی انقلابی است که هم عالِم است و هم عامل به وظیفه. در اوج انقلاب مشروطه، جوان ۲۵ ساله‌ای است که یکی از مشروطه خواهان و مشروطه باوران و یکی از برجستگان و افراد شناخته‌شده در جنوب کشور و منطقه تنگستان است.

وی در ادامه افزود: درزمانی که محمدعلی شاه بسیاری از سران مشروطه را اعدام می‌کرد، بوشهر کانون مقاومت در برابر استبداد صغیر به محوریت آیت‌الله سید مرتضی مجتهد اهرمی معروف به علم الهدی و همراهی رئیس‌علی دلواری و هم‌رزمان تنگستانی و دشتی او شده بود؛ که توانستند بوشهر را از وجود عناصر وابسته به دربار پاک‌سازی کنند و اداره امور گمرک و انتظامات را بر عهده بگیرند. با همین روحیه در قیام ضد استعماری مردم جنوب ایران که با هدایت و رهبری روحانیت و مجتهدین بصیر آغازشده بود در کنار بزرگان آن زمان قرار گرفت و بدون کمک از طرف دولت با تعدادی از مجاهدان با عشق به کشور و پیروی از دستورات اسلام و عمل به تکلیف اقدام به مبارزه با بیگانگان متجاوز و مقاومت در مقابل تجاوز آنان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه انگلیس برای‏ تضعیف مشروطه‏ خواهان و سلطه بر منافع اقتصادی جنوب ایران شروع به‏ سرکوب عناصر انقلابی کرد، گفت: البته ضربات سنگین و پی‌درپی از رئیس‌علی و یارانش خوردند که شکست قوای انگلستان در دلوار به‌عنوان یکی از نقاط برجسته تاریخ جنگ جهانی اول در جنوب ایران محسوب می‌شود. به‌هرتقدیر در شب ۲۳ شوال ۱۳۳۳ هنگامی‌که رئیس‌علی در محلی به نام تنگگ صفر قصد شبیخون به قوای انگلیس را داشت، از پشت مورد هدف گلوله یکی از همراهان خائنش قرار گرفت و در دم در سن ۳۴ سالگی به شهادت نائل آمد؛ و نام او در تاریخ مبارزه با استعمار و استبداد ماندگار شد. خدای تعالی بر درجاتش بیفزاید. قبرش در وادی‌السلام نجف است. مشرف شدید فاتحه‌ای برایش بخوانید.

اگر به ایران ضربه‌ای زدید منتظر ده‌ها ضربه‌ی کاری به تمام منافعتان در تمام دنیا باشید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه البته ایران بعد از سلطه انگلیس تا انقلاب اسلامی تحت سلطه آمریکا قرار گرفت و شاه دستورات آن‌ها را انجام می‌داد، گفت: یکی از موارد، کشتار عظیم مردم و سرکوب انقلابیون در ۱۷ شهریور سال ۵۷ بود که نقطه عطف مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی شد، صف مبارزین مستحکم‌تر شد، ارتش کارآمدی خودش را از دست داد، محاسبات آمریکا به هم خورد و درنتیجه رژیمی که با پشتوانه آمریکا خودش را ژاندارم منطقه می‌دانست به دست مردم و هدایت روحانیت سرنگون شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از بعد انقلاب تا امروز هم تمام استعمارگران دست در دست هم با نقش‌های متفاوتی که بازی می‌کنند، پلیس خوب می‌شوند، پلیس بد می‌شوند، فشار و تهدید و تحریم و ده‌ها خدعه و ترفند بر سر ملت درمی‌آورند که شاید بتوانند به گذشته‌ای که داشته‌اند برگردند که این خیال خامی است که دارند و آنچه در سردارند محقق نخواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه اخیراً این احمق‌ها خزعبلاتی می‌گویند که برای سرگرمی و مزاح، شنیدن آن‌ها خوب است، گفت: مثلاً رئیس‌جمهور آمریکا که بیچاره تعادل هم ندارد و دربیانش هم این اعوجاج وجود دارد گفته: ما دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم و می‌بینیم که ما را به کجا می‌رساند اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده هستیم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم. دیگری هم طرح هزار ضربه چاقو را داده است. باید عرض کنیم به آمریکا و اذنابش و نوچه‌هایش که اولاً فرصت استفاده از چاقو را پیدا نخواهید کرد؛ اما بدانید و یقین کنید که اگر یک‌وقتی به ایران ضربه‌ای زدید منتظر ده‌ها ضربه‌ی کاری به تمام منافعتان در تمام دنیا باشید.

یکی از شاخص‌های فرد و مجموعه انقلابی قانون‌مدار بودن است / فرزند شهید، جانباز، آزاده بودن ملاک نیست، معیار عمل افراد است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی بابیان اینکه چون در این روزها خیلی از انقلابی گری و انقلابی بودن می‌شنویم خوب است که شاخص‌های فرد انقلابی و مجموعه انقلابی را مرور کنیم به‌خصوص مواردی را که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، اظهار داشت: این‌که دائم انسان بگوید انقلابی‌ام یا دیگران بگویند فلانی انقلابی است که انقلابی نمی‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از شاخص‌های فرد و مجموعه انقلابی قانون‌مدار بودن است، عنوان کرد: هر کس در هر جایگاهی و مسئولیتی کاری برخلاف قانون انجام داد نه متدین است نه ولایت مدار ولو در روز هزار بار از قانون و ولایت بگوید. ملاک، گفتن نیست، ملاک، ملا و مجتهد و استاد دانشگاه بودن نیست. ملاک، فرزند شهید بودن و آزاده و جانباز بودن نیست. ملاک، مدت حضور در جبهه بودن و حتی نماز شب خواندن و قرآن خواندن نیست.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه تاریخ را خوانده‌اید و این روزها هم روضه‌اش را شنیده‌اید، بیان داشت: شمر قاتل حسین علیه‌السلام جانباز جنگ و در رکاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اهل نماز و دعا بود لذا معیار عمل افراد است. معیار پای بند بودن و ماندگار بودن بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها در عمل است؛ والا به گفتن آدم خوبی هستم که خوب نمی‌شود؛ و می‌بینیم که متأسفانه افراد به‌راحتی مردود می‌شوند. به خاطر ریاست محدود یک‌ساله و بیشتر و کمتر، برای خودشان وزر و وبال درست می‌کنند و می‌سوزانند.

مسیری که عده‌ای می‌روید به سمت آتش است / مواظب باشید

آیت‌الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که اگر مدیری برخلاف قانون عمل کرد یا رفت قانون را دور زد آن‌وقت چنین مدیری ضد فساد است، گفت: آیا این مدیر می‌تواند خدمت صادقانه کند؟ می‌شود به او اعتماد کرد؟ من وظیفه‌دارم تذکر دهم خواه پند گیرید خواه ملال؛ اما بدانید مسیری که عده‌ای می‌روید به سمت آتش است و البته سنت خدای تعالی این است که در دنیا هم باکسی عقد اخوت نبسته است و مفتضح می‌کند. مواظب باشید.

مبارزه با خوش‌چهره‌های پست‌فطرت منافق سخت است/ خطر ریاست‌طلبی براى دین

وی با تأکید بر اینکه با آمریکا و اسرائیل و انگلیس و لیبرال و سلطنت‌طلب می‌شود به‌راحتی مبارزه کرد اما متأسفانه کار با نفاق، خوش‌چهره‌های پست‌فطرت منافق سخت است، اذعان داشت: این کار آن‌قدر سخت است که خداوند در زیارت عاشورا بدون اینکه اسمی ازشان ببرد فقط روش آن‌ها را بیان می‌کند و بعد امتشان را لعن می‌کند. حامیان چنین کسانی هم در امان الهی نیستند؛ و به عذاب گرفتار می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه روایات برای ما نور است درحالی‌که ما این نورافکن‌ها را کنار می‌گذاریم و با نور شمع حرکت‌ می‌کنیم، یادآور شد: امام رضا علیه‌السلام بعدازاینکه نام کسی را برد و گفت او ریاست‌طلب است (که اهل‌بیت هم کسی را شطرنجی نمی‌کردند) فرمود: اگر دو گرگ درنده به یک رمه بی‌شبان حمله کنند خسارتی که می‌زنند بیشتر از خسارتی که ریاست‌طلب به دین مسلمان وارد می‌کند نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: حیواناتی مثل شیر و پلنگ می‌گردند مثلاً آهوی پیری را شکار می‌کنند و می‌خورند؛ اما گرگ به همه گله حمله می‌کند و همه را از پا درمی‌آورد و یکی را می‌برد و می‌خورد. بدی گرگ این است. حالا اگر دو گرگ به جان یک گله بیفتند حتماً تعداد زیادی را از پا درمی‌آورند. اگر دو گرگ گرسنه در یک آغلی یعنی جایی که بسته و محدود است شب تا صبح باشند، چیزی از آن گوسفندها می‌ماند؟ در روایت دیگری می‌فرماید ریاست‌طلبی ضرری که به دین مسلمان می‌زنند از این دو گرگ بیشتر است. متأسفانه ریاست‌طلبی به جان بعضی از افراد که می‌افتد دیگر رها نمی‌کند. به خدای تعالی پناه می‌بریم.

استاندار محترم در مسئله نان جدی ورود کند / قوت مردم را بگذارید سالم بماند

وی در بخش دیگری با اشاره به مسئله نان در استان، خاطرنشان ساخت: بنده مساله نان را پیگیری کردم اما هنوز از طرف استانداری اقدام جدی صورت نگرفته باید در این امور جدی ورود کنند استاندار محترم و دوستانشان. قوت مردم را دیگر بگذارید سالم بماند. باکسانی که سودجویی می‌کنند برخورد جدی کنید.

تغییر مدارس عادی به هیئت امنائی در مناطق کم برخوردار چه معنائی دارد / جلوی این کار باید گرفته شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه مساله تغییر مدارس عادی به هیئت امنائی و گرفتن شهریه از مردم در مناطق فقیرنشین و کم برخوردار را نمی‌فهمیم چه معنائی دارد، گفت: نمی‌فهمیم یعنی چه که بیاییم در منطقه فقیرنشین، مدارس عادی را تبدیل کنیم به مدارسی که باید پول دهند. این کار خلاف است. جلوی این کار باید گرفته شود و گزارش آن را ان‌شاءالله در روزهای آینده می‌شنویم.

تسلیت در پی درگذشت سرلشکر سید حسن فیروزآبادی

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به درگذشت رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، بیان داشت: درگذشت رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور فرمانده کل قوا سردار سرلشکر فیروزآبادی را به خانواده و دوستان و نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا تسلیت عرض می‌کنیم و از خدای تعالی برای ایشان مغفرت الهی و علو درجه مسئلت می‌کنیم.

دعای هفتم صحیفه سجادیه در مساجد قرائت شود

وی در خاتمه افزود: نکته آخر این‌که تا آخر ماه صفر ان‌شاءالله ائمه جمعه سراسر کشور قرار گذاشتیم که بین الصلاتین دعای هفتم را که حضرت آقا فرمودند قرائت کنیم و ائمه جماعات هم در مساجد خودشان بین الصلاتین لااقل یک نوبت در روز تا آخر ماه صفر این کار را انجام دهند که این دعای دسته‌جمعی ان‌شاءالله این بلیه را به‌زودی از این کشور مرتفع بگرداند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});