×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت استفاده از فرهنگ بومی در فعالیت های پیشگیرانه
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمدره در این نشست دکتر عباس دادخواه شهردار گرمدره ضمن تبریک ولادت امام علی (ع) و تشکر از همکاری ها و تلاش های انجام شده در بخش پیشگیری گفت: امیدوارم در زمینه پیشگیری بتوانیم تعالی را برای شهروندان کشور، استان و گرمدره به ارمغان آورده و شاهد فعالیتهای بیشتری در این زمینه در سطح کشور باشیم.

دادخواه اظهار کرد: فکر می‌کنم یکی از بحث هایی که در شهرداری ها مطابق ماده ۵۵ بند ۶ مغفول مانده بحث فرهنگی و آموزشی است که متاسفانه نگاه مثبتی وجود ندارد و باید در این زمینه تدابیر لازم‌اتخاد شود.

وی افزود: همه به عنوان خادم مردم باید وظایف خود را انجام دهیم و در بخشی هم چون پیشگیری و بحث سلامت روان مردم بیش از گذشته کوشا باشیم.

دادخواه افزود:در شهرداری گرمدره در بحث فرهنگی از همکاران خود خواسته ایم که فعال باشند و در بحث تعامل با نیروی انتظامی در خصوص پیشگیری خیلی راحت تر می توانیم به نیازهای پیش گیرانه خود در سطح شهر دست یابیم.

وی همچنین تصریح کرد: توجه به نقاط کور در جامعه و آسیب‌شناسی آن نیز باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

دادخواه با اشاره به محتواهای تولید شده در این بخش تاکید کرد:محتواها را وارداتی نکنیم و فرهنگ دفاع مقدس را شعاری نگاه نکنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را سرمشق خود در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی قرار دهیم که اگر این مهم مورد توجه قرار گیرد دیگر بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت.

شهردار گرمدره بیان کرد: داریم از فرهنگی که با خون‌ شهدا بدست آورده ایم دور می شویم و در این راستا استفاده از فرهنگ بومی که همان فرهنگ شهدا و ایثارگری است را باید در بسترهای فرهنگی خود مورد توجه قرار دهیم.

دادخواه همچنین مطرح کرد: در بحث گسترش فضاهای ‌ آموزشی همراه متولیان فرهنگی خواهیم بود و در این زمینه ایجاد فرهنگسرا با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد که به زودی انجام خواهد گردید و نیز ایجاد کتابخانه الکترونیک که به زودی نیز انجام خواهد شد از جمله گام هایی است که در زمینه تقویت این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: توجه به سرانه های ورزشی و فعالیت های ورزشی نیز می تواند در امر پیشگیری بسیار راهگشا باشد و می توانیم با قرار دادن فضاهای موجود در اختیار آموزش و پرورش مسیرهای موجود در این زمینه را هموار نماییم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.