×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، محسن گرجی در کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در زنجیره تامین نیاز مواد اولیه صنعت نساجی به صورت مستمر با روند افزایش تولید منسوجات و پوشاک مواجه ایم و باید برای تامین پنبه مورد نیاز این صنایع برنامه مناسبی را به مرحله اجرا درآوریم.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال بازار مصرف از پوشاک تولید داخلی و تلاش و همت صنایع نساجی و پوشاک کشور در روند افزایش کمی و کیفی محصول، این صنایع سالانه به ۱۵۰ هزار تن پنبه نیاز دارند.

گرجی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ هزار تن این رقم از پنبه توسط کشاورزان تولید می شود .

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه مابقی نیاز به پنبه از دیگر کشورهای منطقه از جمله ازبکستان وارد می شود افزود: ازبکستان صادرات محصول پنبه را محدود کرده است زیرا اخیرا پنبه را خودشان به نخ تبدیل می کنند تا ارزش افزوده بیشتری در بر داشته باشد.

گرجی گفت: پیش بینی می شود ازبکستان در سال های آینده از ارسال محموله های نخ پنبه به ایران نیزخودداری کند و ظاهرا این کشور قصد دارد به جای صادرات پنبه تولید پارچه را درپیش گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و راهبردی بودن نیاز صنایع نساجی و پوشاک کشور به پنبه ، یکی از راهکارهای تامین پنبه این صنایع را اقدام در مسیر بهره گیری از کشت فرا سرزمینی عنوان کرد.

مدیرکل صنایع نساجی و منسوجات وزارت صمت تصریح کرد: دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت آمادگی دارد در بستر تفاهم نامه ای با این کمیسیون در راستای کشت فرا سرزمینی گام های موثری بردارد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});