×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی بیش از یک هزار معلول در روستاهای البرز
تارا نیوز

به گزارش ترا نیوز، اسدالله حیدری روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت از ۸ الی ۱۴ آذرماه با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت آغاز شده است.

وی در ادامه به خدمات معاونت توانبخشی به معلولین استان اشاره کرد و افزود :معاونت توانبخشی بهزیستی استان البرز خدمات خود را در دفترهای تخصصی مراقبتی ، مراکز شبانه روزی ، روزانه و امور توانپزشکی،توانمندسازی امور معلولان ، دفاتر شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی ارایه می دهد.

حیدری یادآورشد: دفتر مراقبتی مراکز شبانه روزی نظارت بر ۵۴ مرکز شبانه روزی ، اعصاب و روان ، ذهنی ، جسمی و حرکتی و سالمندان را برعهده دارد که اکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر دراین مراکز به طور شبانه روزی نگهداری و ازاین تعداد ۷۲۰ نفر فاقد سرپرست و یا مجهول الهویه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: این دفتر همچنین در زمینه ارایه خدمات و مراقبت در منزل فعالیت می کند و به ۱۶ هزار و ۸۲۴ مددجو درسطح استان البرز کمک هزینه مستمرپرداختی دارد.

وی گفت: درمجموع ۲۸ مرکز روزانه ارایه خدمات آموزشی و توانبخشی دارند که هزار و۸۹۹ نفر معلول ذهنی،جسمی، حرکتی ،کم شنوا ، اختلافات بلع ، دهان و چند معلولیتی دراین مراکز از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند هستند.

حیدری افزود: همچنین امسال اعتبارات تجهیزات توانبخشی هشت میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال ،اعتبار کمک هزینه ارتز و پروتز یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال بوده که تاکنون ۲ هزار و ۲۹۰ وسیله کمک توانبخشی از قبیل ویلچر،سمعک و تشک خریداری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز همچنین از شناسایی یک هزار و ۴۴۵ معلول در روستاهای این استان دراجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه خبرداد.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار با ارایه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر معلول از جمله خدمات ارایه شده به این عزیزان است.

بهزیستی البرز ۵۰ هزار معلول را زیر چتر حمایتی خود دارد

مدیرکل بهزیستی استان خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت در هفته معلولین را اینگونه برشمرد : تقدیر دستگاههای اجرایی استان از معلولین کارمند ، تقدیر از معلولان مدال آور و شاخص استان ، رایگان شدن تردد و حمل و نقل معلولان در سرویس های درون شهری اتوبوس رانی با ارائه کارت معلولیت ، رایگان شدن ورودی پارک ایران کوچک و پارک گلهای چمران با ارائه کارت معلولیت، رایگان شدن سینماهای شهر کرج ، پردیس سینمایی اکومال و رایگان شدن بازدید کاخ سلیمانی با ارائه کارت معلولیت و تقدیر از خانواده های دارای ۲ فرزند معلول به بالا از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته معلول از ۸ تا ۱۴ آذرماه دراستان البرز است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.