×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسین فاضلی هریکندی در دیدار با نماینده ولی فقیه در البرز با ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه دادگستری و سایر واحدهای قوه قضائیه استان، امام جمعه کرج را در جریان این فعالیت‌ها قرار داد.

وی در این نشست با اشاره به اینکه مجموعه ورودی پرونده‌های دادگستری در سال گذشته بدون احتساب شورای حل اختلاف ۵۹۸۶۱ فقره بوده است گفت: با احتساب آمار شورای حل اختلاف این رقم به ۷۲۹۶۶۸ فقره می‌رسد که در مجموع در سال گذشته ۷۶۱۴۶۵ فقره مختومه شده است یعنی علاوه بر رسیدگی به همه پرونده‌های وارده، بیش از ۳۱ هزار پرونده مانده از سال‌های گذشته که معادل ۲۲ درصد کل پرونده‌های مانده استان است مختومه شده است.

مختومه البرز بالاتر از میانگین کشوری

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با بیان اینکه میانگین عملکرد کشوری در مختومه کردن پرونده‌های مانده، ۱۲ درصد بوده است متذکر شد: این در حالی است که دادگستری استان در سال گذشته توانست ۲۲ درصد از پرونده های مانده را که تقریبا دو برابر میانگین کشوری است مختومه کند.

مراجعه ۶۰۰ هزار نفر به دادگستری در سال ۹۹

وی تعداد پرونده های «یکتا» که بر مبنای آن پرونده‌های ورودی به کلیه مراحل دادسرا، دادگستری و محاکم تجدیدنظر و اجرای احکام، یک پرونده در نظر گرفته می‌شود بیش از ۲۹۷ هزار عنوان کرد و گفت: اگر برای هر پرونده دو نفر طرفین دعوا در نظر بگیریم می‌توان گفت که در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان به مراجع قضایی مراجعه کرده‌اند که رقم قابل توجهی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های «صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری» و «پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز» در سال گذشته، تصریح کرد: قرارگاه صیانت، بر پیگیری اقدامات در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز، مقابله با تصرف اراضی ملی و طبیعی، جرایم محیط زیست، مقابله با تجاوز به حریم رودخانه‌ها و جاده‌ها و چاه‌های غیرمجاز تمرکز داشته است.

وی پیگیری سیاست‌های کلان اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را دیگر محور اقدامات مجموعه خود برشمرد و از احیای چندین شرکت خبر داد که یا تعطیل شده و یا در معرض تعطیل بودند و بیان کرد: با این اقدامات به حفظ اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر در استان کمک شد.

اعاده ۲۸ قطعه شهرداری فردیس به بیت المال

فاضلی هریکندی با اشاره به رسیدگی به پرونده بزرگ موسوم به «فلاحتی» در نظرآباد، رسیدگی به پرونده بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، رسیدگی به پرونده برخی از مدیران به اتهام رشوه و ارتشا، پرونده مدیرعامل سابق برق منطقه‌ای استان از اعاده ۲۸ قطعه از اراضی متعلق به شهرداری فردیس به بیت المال خبر داد.

وی افزود: در زمان انتزاع شهرداری فردیس از کرج، با وجود اینکه این ۲۸ قطعه توسط شهرداری خریداری شده بود ولی شهردار وقت بدون رعایت مقررات قانونی نسبت به اقاله این اراضی اقدام می‌کند که با طرح دادخواست، این پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و با رای دادگاه تجدیدنظر استان، اقاله غیرقانونی صورت گرفته ابطال و اراضی به شهرداری مسترد شد و ارزش اراضی مذکور داده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

پوشش ۸۵ درصدی اراضی شهری در طرح کاداستر

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه به اقدامات حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر آموزش‌های عمومی، با پیگیری‌های انجام شده در حوزه کاهش ورودی پرونده به دادگستری استان، حدود ۲۷ هزار فقره پرونده در اجرای اداره ثبت استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ارائه آموزش‌های متعدد اجتماعی و پیشگیرانه از طریق سامانه شاد برای ۵۰۰ هزار دانش آموز استان را دیگر اقدام انجام شده برشمرد و بیان کرد: اجرای کاداستر توسط اداره کل ثبت استان نیز  پیگیری شده که در نتیجه آن برای ۸۵ درصد اراضی شهری و ۵۰ درصد اراضی کشاورزی کاداستر اجرایی شده است همچنین برداشت کاداستر اراضی ملی نیز انجام شده که منتظر تایید اداره منابع طبیعی است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به بیان اقدامات ادارات کل سازمان های تابعه قوه قضائیه در استان مجموعه‌های در سال گذشته پرداخت و برخی از فعالیت‌های مهم اداره کل بازرسی استان، اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی، اداره کل تعزیرات حکومتی استان، اداره کل پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح  و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را برشمرد.

انجام بیش از ۱۷ هزار تست در زندان‌های استان البرز

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به انجام بیش از ۱۷ هزار تست کرونا در زندان‌های استان در سال گذشته گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه در دوران شیوع کرونا و تجربه موفق استان، این موفقیت مورد تقدیر رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان ۱۸۵۸۲ فقره پرونده در سال ۹۹ وارد شده تشریح کرد: در همان مقطع به ۱۸۵۵۹ فقره پرونده رسیدگی شده است؛ جزای نقدی صادرشده در شعب تعزیرات حکومتی بیش از ۱۱۶۱ میلیارد ریال بوده که میزان وصول ریالی بیش از ۱۸ میلیارد ریال است.

رئیس کل دادگستری استان البرز راه اندازی پزشکی قانونی اشتهارد را اقدام مهم اداره کل پزشکی قانونی در سال گذشته دانست که منجر به ممانعت از تردد مردم این منطقه به کرج برای دریافت خدمات شد و بیان کرد: شروع به احداث ساختمان پزشکی قانونی فردیس و ماهدشت از محل اعتبارات سفر رئیس قوه قضائیه به استان از اقدامات دیگر مرتبط با پزشکی قانونی است.

وضعیت پرونده‌های مختومه در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان‌

وی به اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برای مختومه کردن پرونده‌های وارده و مانده در سال گذشته اشاره کرد و متذکر شد: در پایان سال ۹۹، تعداد ۹۵ درصد موجودی دادگاه‌های بدوی و ۱۰۰ درصد پرونده‌های تجدیدنظر و ۶۵ درصد پرونده‌های اجرای احکام مختومه شده است.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز نظارت بر ضابطین، بازدید از مراکز نظامی و بازداشتگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه برای ضابطین را از دیگر اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح برشمرد.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد در تهیه نقشه های کاداستر و ابراز امیدواری به برگزاری جشن انفال در سال جاری، گفت: این اداره در سال ۹۹ تعداد ۶۱۱ فقره اسناد مالکیت دولتی صادر کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});