×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۳ نفر عضو هیئت علمی در موسسه رازی وجود دارد، اظهار کرد: ۱۸ نفر دامپزشکان استانی هستند که به ما ملحق شده اند و مابقی همکاران داخل موسسه و شعب هستند؛ حدود ۱۷۰ نفر نیز محقق غیرهیئت علمی در موسسه وجود دارند که با درجه فوق لیسانس و دکترا در حوزه تحقیقات فعالیت می کنند.

وی افزود: به طور متوسط در ۵ سال گذشته سالیانه بین ۵۰ تا ۷۰ پروژه جدید تعریف می شود و با توجه به اینکه متوسط طول پروژه ها ۲ تا ۵/۲ سال تخمین زده شده، پروژه های در حال اجرا در حال حاضر بیش از ۴۰۰ پروژه است .

دکتر فلاح با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم که با پایان یافتن یک پروژه به یک محصول برسیم، گفت: برای دستیابی به محصول یا بایستی چند پروژه تجمیع شوند و یا ترکیبی از این پروژه ها باشد، حتی گاهی برخی محصولات بدون پروژه نتیجه گرفته اند. به عنوان مثال افزایش پایداری عمر قفسه ای واکسن بروسلوز (توسط آقایان مهندس دوستداری، دکتر خفری و دکتر عالمیان) از جمله مواردی بود که بدون طرح تحقیقاتی عملیاتی شد.

وی از واکسن آبله قناری و واکسنB793 برونشیت عفونی طیور به عنوان محصولاتی یاد کرد که با تلاش اعضای هیات علمی موسسه ( آقای دکتر محمد مجید ابراهیمی و سرکار خانم دکتر شهین مسعودی) که از نتایج طرح های تحقیقاتی بودند، در سال گذشته مجوز تولید دریافت نموده¬اند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی تاکید کرد: برای اینکه پروژه یا مجموعه ای از پروژه ها به محصول و یا دستاورد مورد نظر منجر شوند، لازمه آن نیازسنجی صحیح، برنامه¬ریزی و حمایت از محققین، پایش و نظارت مستمرپروژه و ایجاد سیستم های انگیزشی متناسب برای محققین است تا در نهایت بتوانیم شاهد نتایج مناسب از پروژه ها باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.