×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در حوزه بیوتک انسانی وضعیت فوق‌العاده‌ای داریم
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سورنا ستاری روز شنبه ۲۷ آذرماه در بازدید از خط تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماهدشت کرج که به همراه وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، گفت: ما از سه سال پیش بحث ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه واکسن و داروهای دام، طیور و آبزیان را شروع کردیم.

ستاری افزود: در حوزه بیوتک انسانی وضعیت فوق‌العاده است و شرکت‌های بزرگی داریم که مشغول کار در این حوزه هستند به همین جهت این شرکت‌ها را هدایت کردیم تا در حوزه حیوانی هم مشغول فعالیت شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعال در این حوزه با مشکلات زیادی از جمله واردات بیش از اندازه و همچنین مخالفت با توسعه تکنولوژی که در جاهای مختلف می‌شود مواجه بودند. خوشبختانه امروز اثربخشی این شرکت‌ها را می‌بینیم به طوری که امسال ده‌ها میلیون دز واکسن دام و طیور توسط بخش خصوصی وارد بازار شد و خطوط زیادی هم آماده افتتاح است.

وزیر کشاورزی: دولت سیزدهم رقابتی با بخش خصوصی نخواهد داشت

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم در این بازدید ضمن تشکر از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بابت برنامه‌ریزی برای استفاده از توان نخبگان کشور در جهت تولید واکسن، گفت: در دولت سیزدهم رقابتی با بخش خصوصی نخواهیم داشت و دولت بزرگترین حامی بخش خصوص خواهد بود.

ساداتی‌نژاد افزود: ما در وزارت کشاورزی حامی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم بود تا در حوزه محصولات نوترکیب از جمله تهیه واکسن و مواردی از این دست فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین  راستا به سازمان دامپزشکی و موسسه رازی ماموریت دادم تا با بخش خصوصی همنشینی داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما از بخش خصوصی در برابر واردات صیانت خواهیم کرد تا نیاز داخلی را تأمین کنند و پس از آن به صادرات بپردازند.

ساداتی نژاد متذکر شد: اکنون در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در کشور به خودکفایی رسیدیم که این امر دستاوردی قابل توجه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.