×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حتی تصور شیوع ویروس جهش یافته کرونا نیز وحشتناک است/محدودیت های وضعیت قرمز در البرز اجرایی می شود
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که روز سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با هشدار به مردم در خصوص شیوع کرونای جهش یافته، افزود: متاسفانه عادی انگاری و عدم جدیت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، نگران کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مواردی از کرونای جهش یافته در استان همجوار البرز مشاهده شده باید تدابیر پیشگیرانه جدی تری را اعمال کنیم و از مردم انتظار داریم در این مسیر همانند موج های قبل همراه باشند.

شهبازی گفت: سلامت مردم را نمی توان با تعلل در اجرای مصوبات به خطر انداخت بنابراین باید در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: بر این اساس البرز در شرایط زرد قرار دارد ولی برای پیشگیری جدی از وقوع موج چهارم شیوع، محدودیت های وضعیت قرمز در استان اجرایی می شود.

استاندار البرز از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که با جدیت برای نظارت و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی ورود کند.

وی گفت: کمیته های مختلف در ستاد استانی کرونا دوباره با اهتمام ویژه ای وارد عمل شوند و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان با اشراف به وظایف و اختیارات خود اقدام کند.

شهبازی عنوان کرد: بدنبال فرافکنی و فرار کردن از زیر بار مسئولیت نباشید چراکه هر گونه غفلت در این مبارزه، تبعات غیرقابل جبرانی در پی دارد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید مکاتبات و پیگیری های جدی در راستای تخصیص واکسن به استان باشد و ما به هیچ عنوان نباید از این برنامه عقب بمانیم.

استاندار البرز افزود: دستگاه های نظارتی با حساسیت بیشتری نسبت به اجرای مصوبات نظارت داشته باشند و به قطع با مسئولانی که کمکاری می کنند برخورد قانونی شود.

وی گفت: شمار بیماران در کشور و به تبع آن البرز افزایش یافته و همچنان بستری ها و فوتی ها نیز در حال افزایش است، این نشانه ها زنگ خطر بزرگی محسوب می شوند و باید جدی بگیریم.

شهبازی افزود: بیماری که از استان قزوین بود و در بیمارستانی در البرز بستری بود، متاسفانه به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده و درگذشت.

وی گفت: بلافاصله ۳۸ نفر از افرادی که با وی در تماس بودند تست شدند و خوشبختانه مورد دیگری از این بیماری هنوز مشاهده نشده است.

استاندار البرز افزود: اکنون روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تست کرونا در البرز گرفته می شود و بیش از ۳۰۰ نفر در استان واکسن تزریق کردند و هیچ گونه عارضه ای گزارش نشده و این تزریق موفقیت آمیز بود.

وی گفت: تا پایان سال واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به پایان می رسد و در اوایل سال ۱۴۰۰ واکسن داخلی نیز مهیا شده و به تمامی مردم تزریق می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.