×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح برنامه های ستاد اربعین/نگاه فرهنگی باید منجر به گسترش امت واحده اسلام یاشد

به گزارش تارا نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفوی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات مسؤول ستاد فرعی فرهنگی ستاد اربعین است، گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین به عهده این سازمان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری چندین جلسه در این خصوص، ادامه داد: طی جلسات برگزار شده ادارات تابعه نسبت به وظایف خود در این خصوص آگاه شدند. همچنین مقرر شد ادارات شهرستانی با عتبات عالیات هر شهر ارتباط بگیرند و مسائل تبیین و برنامه ریزی شود.

صفوی با بیان اینکه در این میان جلسه ویژه رسانه‌های فعال ستاد اربعین نیز برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شد از ظرفیت‌های رسانه ای استان بهره مند شویم، در این میان رایزنی و مکاتبات با شهرداری مرکز صورت گرفت تا در راستای تأمین سیم کارت، اینترنت، وسیله ایاب و ذهاب و تجهیز موکب نجف به سیستم صوت و … از شوی شهرداری اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه با مسؤولین مواکب نیز نشست فرهنگی برگزار شده است، یادآور شد: آنچه برای ما حائز اهمیت است تشکیل امت واحده اسلامی می‌باشد. نگاه فرهنگی باید منجر به گسترش این امت باشد و همه حول محور سید الشهدا جمع شوند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اهمیت تبیین نگرش جبهه مقاومت، افزود: همچنین مقرر شد با بهره گیری از ظرفیت مبلغین و مبلغات در تمامی موکب‌ها در زمینه برنامه‌های فرهنگی همچون مسائل خانواده، مشاوره، تبلیغ چهره به چهره، حسینیه کودک و… اقدام شود.

صفوی ادامه داد: در این راستا ۲ فراخوان صادر شد، ابتدا جذب مبلغین و مبلغاتی است که بنا دارند در سفر اربعین در مواکب ارائه خدمات فرهنگی داشته باشند، جامعه هدف فراخوان بعدی مواکبی هستند که در زمینه های فرهنگی نیاز به کمک دارند.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: همچنین مقرر شد ظرف هفته آتی و با اعلام عتبات عالیات دوره آموزشی ویژه اصحاب رسانه ای که در این پیاده روی باشکوه شرکت می‌کنند، برگزار شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان یادآور شد: همچنین با تکمیل مطالب و محتوا از سوی عتبات عالیات استان البرز یک سایت راه اندازی و طی آن به معرفی مواکب، نقشه راه، برگزاری پویش ها و دلنوشته، آوای مذهبی و… بپردازیم. ارائه این خدمات توسط پیامک به مخاطبین انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.