×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدارک ۱۰۰ عنوان برنامه جهادی به مناسبت دهه بسیج سازندگی در البرز
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سرهنگ مهران طیران، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت، دهه بسیج سازندگی نامگذاری شده است، گفت: در سال ۱۳۷۹ سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری در امتداد جهاد سازندگی تشکیل شد و به انجام خدمات متنوعی در حوزه های محرومیت زدایی، خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال پرداخت.

وی ضمن عرض تبریک به مجاهدین و جهادگران عرصه های خدمات رسانی، محرومیت زدایی و سازندگی سراسر کشور به ویژه گروه های جهادی استان البرز، مطرح کرد: گروه های جهادی البرز به حق از گروه های فعال در سطح کشور هستند که علاوه بر خدمت رسانی در داخل استان، در خارج از استان نیز به عنوان سفیران البرز در مناطق محروم کشور فعالیت می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از تشکیل بیش از یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی به صورت سازمان یافته در سطح محلات و اقشار استان خبر داد

وی افزود: بخش عمده ای از آن ها، گروه های جهادی هستند که به صورت قرارگاه های محله محور و با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج شکل گرفته اند. علاوه بر این، گروه های جهادی تخصصی دیگری نیز داریم که فعالیت های متنوعی را  در حوزه های تخصصی خود انجام می دهند.

سرهنگ طیران، بسیج جامعه کشاورزی، بسیج مهندسین عمران، بسیج مهندسین صنعت، بسیج کارگری، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی را از جمله ۲۲ قشر تخصصی بسیج برشمرد و از تدارک ۱۰۰ عنوان برنامه جهادی به مناسبت بیست و دومین سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی خبر داد و عنوان کرد: بخش عمده این برنامه ها، اقدامات سازندگی و محرومیت زدایی است.

ی ادامه داد: این برنامه ها شامل بازسازی و بهسازی خانه های محروم و نیازمند، ترمیم راه روستایی، پاکسازی محیط زیست و لایروبی جوی های کشاورزی، رزمایش کمک های مؤمنانه، برپایی میز خدمت، ارائه مشاوره های حقوقی، برگزاری اردوهای بهداشت و سلامت در مناطق مختلف استان البرز به ویژه مناطق حاشیه نشین، طبخ غذا ویژه ایتام و پروژه های آبرسانی و احداث قنات هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار کرد: علاوه بر این موارد، برنامه های محوری دیگری نیز در نواحی بسیج سازندگی برنامه ریزی کرده ایم که از جمله آن ها می توان به تجلیل از جهادگران نمونه به صورت استانی و شهرستانی، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در روز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت در ورزشگاه انقلاب کرج و افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، به صورت متمرکز و غیرمتمرکز اشاره کرد.

سرهنگ طیران از برگزاری رزمایش جهاد امیدآفرینی از سوم تا سیزدهم خرداد در ۱۳ محله خبر داد و خاطرنشان کرد: گروه های جهادی با حضور در رزمایش جهادگران فاطمی، آمادگی خود را برای حضور در رزمایش جهاد امیدآفرینی اعلام کرده و به صورت گسترده در مناطق هدفی که برنامه ریزی شده حضور خواهند یافت و اقدامات گسترده ای را انجام خواهند داد.

وی گفت: اجلاسیه مجمع جهادگران سراسر کشور و انتخابات مجمع کشوری در خرداد ماه، به صورت متمرکز در استان خوزستان برگزار و اعضای شوراهای جهادی البرز نیز به این برنامه اعزام می شوند. از این استان نیز کاندید برای مجمع کشوری داریم. از رسانه ها درخواست می کنیم فعالیت های جهادگران را اشاعه دهند زیرا یکی از ابعاد گسترده و اصلی جهاد تبیین در این حوزه تعریف می شود. جهادگران بدون چشمداشت مادی و فقط برای رضای خدا و اجرای فرمان ولی فقیه پای کار هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.