×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نمایشگاه بازار سفر در البرز
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، احمد رضا رضایی در خصوص تشکیل تعاونی گردشگری سیمرغ اظهار کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا آژانس های مسافرتی و دفاتر خدماتی گردشگری بیشترین لطمه را در این دوران خوردند چراکه درنوروز ۹۹ دفاتر گردشگری اقدام به فروش سفرهای نوروزی  کردند اما سفرها به دلیل شرایط قرنطینه لغو شد.

وی در ادامه افزود: با لفو سفرها آژانس های مسافرتی و دفاتر خدماتی گردشگری با مشکلاتی از قبیل لغو هتل ها و برگشت هزینه های بلیط ها به مسافرین، چندین ماه با مشکلاتی روبرو شدند.

رضایی با اشاره به اینکه زمانی که همه در قرنطینه بودند آژانس ها به این فکر افتادند که کار ماندگاری انجام داده و کارهای گروهی کوچک را به کارهای بزرگ تبدیل کنند، افزود: با تشکیل کار گروهی به این فکر افتادندکه یک شرکت تعاونی تاسیس کنند.

رییس هیئت مدیره تعاونی توسعه زیر ساخت گردشگری سیمرغ بیان کرد: برای شروع و تشکیل تعاونی ابتدا با ۳۵ آژانس هوایی و شرکت های گردشگری در استان البرز وارد مذاکره شدیم و در نهایت در مدت بیش از یک سال این تعاونی تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته با این تعاونی چند پروژه کوچک را به مرحله بهره برداری رساندیم که یکی از آنها  تفاهمنامه ۵ ساله با منطقه لزور در کندر که همان باغ لاله ها بود، صورت گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه در بهار سال گذشته نیز در دیزین مجدد جشنواره لاله ها توسط شرکت تعاونی سیمرغ برگزار شد، افزود: در نمایشگاه بین المللی نیز در بهمن ماه تعدادی از سهامداران و آژانس دارهای مطرح استان به عنوان غرفه دار در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری بازار سفر در استان البرز اشاره کرد و گفت: همیشه قبل از نوروز و ابتدای تابستان بازار سفر در استان البرز  به صورت مقطعی کوچک برگزار می شد اما بازار سفری که همه تاسیسات سفری در نمایشگاه فعال باشد را تا به حال نداشتیم.

رضایی در ادامه گفت:برای برگزاری نمایشگاه یا همان بازار سفر در استان البرز علاوه بر آژانس های هواپیمایی، از مراکز اقامتی، پذیرایی، آموزشگاه های و راهنمایی های گردشگری در نمایشگاه حضور  خواهند داشت.

رضایی با اعلام اینکه نمایشگاه گردشگری بازار سفر از ۳۰ خرداد لغایت ۳ تیر ماه سال جاری در باغ گلهای پارک چمران برگزار خواهد شد، گفت:سالن نمایشگاهی که برای این رویداد بزرگ در نظر گرفته شده است سالن ۲ هزار متری است که داخل باغ گل های چمران مستقر شده که دارای سازه نمایشگاهی خواهد بود.

وی ادامه داد: غرفه داران برای معرفی پکیج های سفر و تورها و معرفی برندهای خود انجا غرفه خواهند داشت که هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه گردهمایی فعالان و علاقمندان سفر و گردشگری است چراکه در دوران کرونا مردم برای سفر به سمت فضای مجازی و اپلیکیشن ها رو آورده بودند که در فضای مجازی صحت و سقم آن مشخص نبود ولی این نمایشگاه  سایت های گردشگری مجوزدار را معرفی خواهد کرد.

رضایی تاکید کرد: دفاتر گردشگری که مشتریان خود را در زمان کرونا از دست داده اند با برگزاری این نمایشگاه مجددا می توانند با مشتریان خود ارتباط بگیرند و رونق اقتصادی در بخش گردشگری ایجاد کنند.

رییس هیئت مدیره تعاونی توسعه زیر ساخت گردشگری سیمرغ در پایان با اشاره به اینکه استان البرز با داشتن جاذبه های گردشگری پتانسیل خوبی برای گردشگران خارجی و داخلی خواهد بود، گفت: با معرفی جاذبه های استان می توانیم برای گردشگران به مدت ۳ روز در البرز اقامت بگیریم و در نهایت مسافرینی که از دفاتر گردشگری تهران بلیط خریداری می کنند  با معرفی دفاتر توانمند در استان خرید خود را انجام دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.