×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکتر سعید جوانشیر در نشست خبری که  به مناسبت هفته بیمه سلامت در  اداره کل بیمه سلامت استان البرز برگزار شد. گفت:بیمه سلامت تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و عدالت محوری است.
وی افزود: هفته بیمه سلامت فرصتی است تا علیرغم شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، اقدامات و چشم انداز های آتی  خدمات ارزشمندی به شهروندان ارائه می دهد.

جوانشیر ضمن ارج نهادن به سالروز تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی افزود: سازمان بیمه سلامت با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و اهداف دولت محترم، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را توسعه نظام بیمه سلامت قرار داده و علاوه بر استقرار طرح نسخه الکترونیک با تمرکز بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع تلاش دارد تا پوشش بیمه سلامت همگانی را تکمیل نماید و با حفظ کامل حقوق شهروندی موجبات رضایت بیمه شدگان را فراهم نماید.

مدیر کل بیمه سلامت البرز با بیان اینکه گام های بزرگی در عرصه تامین و حفاظت از سلامت مردم برداشته شده است، گفت: امیدوارم در راستای ارتقای سلامت جامعه با بهره مندی از فناوری اطلاعات اتفاقات مثبتی رقم بخورد.

دکتر جوانشیر  با اعلام عناوین هفته بیمه سلامت، گفت: مورخ شنبه سوم آبان بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، روز یکشنبه چهارم آبان «بیمه سلامت، کرونا و حمایت بیمه ای» وشنبه پنجم آبان «بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی»، سه شنبه ششم آبان «بیمه سلامت، پزشکی خانواده  و نظام ارجاع»، چهارشنبه هفتم آبان «بیمه سلامت، پیشگیری، فرهنگ سازی و آموزش»، پنج شنبه هشتم آبان «بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی»، جمعه نهم آبان «بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و تکریم شرکای کاری» را برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک این ایام به خانواده بزرگ بیمه شدگان، موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد و کارکنان خدوم و زحمتکش سازمان بیمه سلامت در سراسر ایران اسلامی اظهار کرد: با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مناسب زمینه شناسایی، رشد و اعتلاء فرهنگ بیمه سلامت فراهم گردیده و تلاش‌ها و مساعی تمامی خدمتگزاران عرصه بهداشت، درمان و سلامت مورد رضایت الهی باشد.

دکتر جوانشیر  ضمن قدردانی  از زحمات اصحاب رسانه در ادامه افزود: فعالیتهای اصحاب رسانه در اطلاع رسانی اخبار بیمه سلامت بسیار مفید بوده چراکه فعالیت های این بیمه به صورت‌ خدمات به جامعه هدف بوده است.

وی با اشاره به ارائه دفترچه الکترونیک برای بیمه شدگان بیان کرد: ایجاد دفترچه الکترونیک در سطح بیمه های کشور و از جمله بیمه سلامت گام مهمی در جهت ساماندهی بیمه شدگان و ارایه خدمات به آنان بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در بخشی دیگر  از سخنانش گفت:  ارائه خدمات بستری به بیمه‌شدگان کمیته امداد(نظام ارجاع یک) رایگان بوده چراکه
با تصویب هیات وزیران،ارائه خدمات بستری به بیمه شدگان کمیته امداد (نظام ارجاع یک) رایگان شد.

وی ادامه داد: سهم خود پرداخت (فرانشیز) بیمه شدگان کمیته امداد برای دریافت خدمات بستری تحت پوشش بیمه پایه در صورت رعایت سیستم ارجاع به صورت رایگان می باشد.

این مقام مسئول افزود: با اجرای این مصوبه، سهم سازمان بیمه سلامت در قالب نظام ارجاع برای بیمه‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، معادل ۹۵ درصد خواهد بود و ۵ درصد دیگر از محل منابع طرح تحول سلامت از طریق وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد، لذا بیماران در صورت بستری و رعایت نظام ارجاع وجهی را پرداخت نخواهند کرد.

وی یادآوری کرد:در صورت عدم رعایت نظام ارجاع سهم سازمان از ۹۵ درصد به ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد:شهروندان هر گاه در ارایه خدمات دچار مشکلی می شوند به مسوولان اطلاع دهند و بی تفاوت نگذرند تا برخی از نواقص و مشکلات هر چه زودتر مرتفع شود.

وی ادامه داد: موسسات و مراکز ما در تلاش هستند خدمات خوبی ارائه دهند و ممکن است در هر سیستمی گاه اشتباهتای سهوا انجام شود که معدود است و در این زمینه نیز شهروندان و رسانه ها با اطلاع رسانی و پیگیری می توانند مانع از اشتباهات و تخلفات در سطح جامعه شوند .

دکتر جوانشیر در خصوص موضوع پزشک خانواده گفت:پزشک ارجاع منتصب به پزشک خانواده در استان البرز در دو شهر نظرآباد و هشتگرد در حال اجرا بوده و به زودی در شهر کرج و فردیس نیز اجرایی خواهد شد و تاکنون در این طرح در استان البرز ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند در این طرح فرد بیمه شده می تواند پزشکش را تا ۲ بار در سال عوض کند.

این مسوول همچنین تصریح کرد: تا کنون با ۲۸۰ پزشک عمومی قرارداد بسته ایم همچنین جمعیت انتصابی را ستاد بالا برده و برای هر شیفت از پزشکان تعداد ۷۵۰ نفر تحت پوشش قرار می گیرند .

وی همچنین مطرح کرد:در ابتدای شروع هر طرحی مقاومت هایی وجود دارد که خوشبختانه با اطلاع رسانی و اگاهی دهی هایی که صورت می گیرد موانع برطرف می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: پزشکان خانواده موظفند در ۶ ما اول کل جمعیت تحت کنترل را ویزیت نمایند.

جوانشیر با بیان اینکه  هم اکنون در چهار استان این طرح به صورت پایلوت در حال انجام است، گفت: آموزش ها و اطلاع رسانی ها نیز به صورت مستمر انجام‌می‌شود.

وی به حذف دفترچه های کاغذی اشاره کرد و گفت: از دیماه تنها نسخه کاغذی پذیرفته می شود و از بعد از آن به هیچ عنوان نسخه کاغذی پذیرفت نمی شود. همچنین حدود ۱۵۱آزمایشگاه در البرز طرف قرارداد با ما هستند.

دکتر جوانشیر در پایان گفت:  شهروندان می توانند برای رفع مشکلات و یا پرسش های خود با سامانه ۱۶۶۶ که سامانه شهروندی بیمه شدگان‌بیمه سلامت است تماس گرفته و اطلاعات لازم را در زمینه خدمات دهی بیمه سلامت دریافت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.