×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بدنبال گسترش گردشگری های تخصصی در سطح کشور هستیم
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سید مصطفی فاطمی شنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره بازار سفر استان البرز که در باغ گل های پارک شهید چمران کرج برگزار شد، افزود: بیماری کرونا در دو سال گذشته خسارات جبران ناپذیری به گردشگری به ویژه در بخش، خصوصی وارد کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف رونق دوباره گردشگری بعد از دو سال کرونا نویدی برای شروع دوباره این فعالیت است.

فاطمی یکی از نکات نمایشگاه بازار سفر را فعالیت خوب البرز در حوزه گردشگری تخصصی عنوان کرد و گفت: البرز فعالیت خوبی در زمینه گردشگری کشاورزی، ورزشی، طبیعت‌گردی، گردشگری کودک و گردشگری سلامت داشته است و بسیاری از طرح هایی که امروز می‌خواهد در کشور آغاز شود در استان البرز به عنوان پایلوت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کارهای انجام شده توسط دستگاه های اجرایی استان بیانگر رونق بخشی به گردشگری منطقه است، گفت:لازم است بخش گردشگری در کارگروه های ستاد رفع موانع تولید استان پررنگ‌تر دیده شود و با همفکری به رفع مشکلات پرداخته شود.

فاطمی با تاکید براین نکته که باید نقش گردشگری پر رنگ تر دیده شود، گفت: اکنون بخش خصوصی در کنار اتاق بازرگانی استان البرز، شهرداری کرج و اداره کل میراث فرهنگی این استان برای تحول در گردشگری منطقه قرار گرفته  که تشویق بخش خصوصی می تواند به پویایی بیشتر گردشگری بینجامد.

وی در مورد تحولاتی که در حوزه صنعت توریسم و جذب گردشگر در سال جاری پیش بینی می شود، گفت: اکنون سال رونق گردشگری داخلی است و شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود، اما در حوزه گردشگری خارجی بیشتر باید کار شود.

وی در بخش دیگری در خصوص مهم‌ترین اتفاق حوزه گردشگری کشور در سال جاری گفت: موضوع تنوع بخشی حوزه گردشگری یکی از سیاست های وزارت میراث فرهنگی است و به دنبال گسترش گردشگری های تخصصی در سطح کشور هستیم.

فاطمی با قدردانی از دست اندرکاران جشنواره بازار سفر البرز بیان داشت: در زمان حاضر بیشتر طرح های گردشگری کشور به صورت پایلوت در استان البرز اجرا می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.