×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، محمد محمودی نژاد صبح روز دوشنبه در نشست خبری که در سازمان آرامستان های شهرداری کرج برگزار شد در خصوص مراسم پنج شنبه آخر سال در بهشت سکینه، گفت: طی دو سال به دلیل شرایط کرونا آرامستان بهشت سکینه در پنج شنبه و جمعه آخر سال تعطیل بوده به همین دلیل امسال این مجموعه بسیارشلوغ خواهد بود.

وی ادامه داد: طی۲ ماه برنامه ریزی که برای مراسم آخر سال داشته ایم امیدواریم این مراسم با مدیریت بهتری به پایان برسد.

محمودی نژاد گفت: با توجه اینکه از زمان شیوع کرونا تا شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار نفر در آرامستان بهشت سکینه (س) دفن شده‌اند پیش بینی می شود اگر هر خانواده ایی با ۳ خودرو به مجموعه مراجعه کنند با ۹۰ هزار خودرو و ترافیک شدید مواجه خواهیم بود.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره اینکه از روز چهارشنبه ۲۵ اسفند لغایت ۲۹ از ساعت ۵ صبح تا ۲۰ سازمان باز خواهد بود، افزود:از اینرو برای اینکه زائران با کمترین مشکل در زیارت قبورعزیزان از دست رفته خود مواجه شوند، انتظار می‌رود در ساعات خلوت به آرامستان مراجعه کنند.

*** با وارد کردن کد # ۱۵۳۰*۶۶۵۵* از شرایط ترافیک مطلع شوید

وی تاکید کرد: مراجعه کنندگان با وارد کردن کد # ۱۵۳۰*۶۶۵۵* می‌توانند راهنمای تردد در بهشت سکینه (س) را در موبایل خود دریافت کنند واز شرایط ترافیک محدوده آرامستان مطلع شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه از زائران اهل قبور تقاضا می‌شود در زمان مراجعه به مجموعه از به همراه داشتن اشیاء قیمتی خودداری کنند، گفت: چراکه در صورت بروز مشکل مدیریت آرامستان‌ها مسئولیتی را نمی پذیرد.

محمودی نژاد در ادامه افزود:هر چند ۷۵ درصد مجموعه آرامستان تحت پوشش دوربین مدار بسته قرار دارد ولی حفظ موارد ایمنی در خصوص جلوگیری از سرقت به عهده زائران است.

وی افزود: شهروندان جهت ورود  خروج و حضور در قطعات به تابلوهای ترافیکی علائم و نقشه‌ها و راهنمایی خادمین توجه کنند.

*** بهشت سکینه تا ۱۵ سال آینده پاسخگوی دفن اموات خواهد بود

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بودجه سازمان، گفت: بودجه سال جاری این سازمان ۹ میلیارد تومان بود که در سال آینده ۵۴ میلیارد تومان تصویب شد که در سال جاری ۹۷ درصد بودجه عمرانی بهشت سکینه تا امروز جذب شده است.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد حاصل از فروش قبر به افراد بی بضاعت و گروه‌های خاص هزینه می‌شود،

محمودی نژاد در خصوص طرح جامع بهشت سکینه (س) کرج گفت: طرحی که پیش بینی شده در مراحل تصویب است و هفت مرحله مطالعات به لحاظ شهرسازی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  روی طرح جامع بهشت سکینه (س) کرج انجام شده است .

وی  با بیان اینکه اکنون مساحت اراضی بهشت سکینه (س)  کرج ۷۰ هکتار است که طبق طرح جامع ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی به آن پیوست می شود، گفت:اراضی موجود بهشت سکینه (س) کرج تا ۱۵ سال آینده پاسخگوی دفن اموات  خواهد بود.

محمودی نژاددر پایان گفت: با پیوست اراضی جدید تا ۱۰۰ سال آینده با توجه به مطالعات انجام شده هیچ مشکلی به لحاظ دفن اموات در این گلزار وجود  ندارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});