×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازسازی کاخ مروارید کرج به بخش خصوصی واگذار می شود
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، فریدون محمدی در جمع خبرنگران اظهار کرد: مجموعه کاخ مروارید داری ۱۲۰ هکتار فضای سبز است که بخش عمده آن به شهرداری کرج واگذار و دریاچه هم احیا شده است، اما سازه کاخ که زیر نظر میراث فرهنگی است، آسیب‌های اساسی دیده و نیاز به مرمت دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته پیش‌بینی شد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مرمت کاخ نیاز است و از همان زمان به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی برای مرمت کاخ بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان کرد: بخش خصوصی برای بازسازی کاخ اعلام آمادگی کرده و این بنای ارزشمند بعد از مرمت و بازسازی تبدیل به کاخ موزه می شود.

وی ادامه داد: براین اساس این محوطه گردشگری از امکانات پذیرایی و رستوران نیز برخوردار خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه بهره‌برداری از کاخ مرواری باعث ایجاد تحولی در گردشگری استان می شود، تصریح کرد: کاخ مروارید در مهرشهر که یکی از بهترین نقاط جغرافیایی شهر کرج است واقع شده است و دارا بودن ویژگی‌هایی چون فضای سبز و دریاچه بسیار زیبا، پارکینگ مناسب و معماری بی نظیر بنای کاخ می تواند آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

وی با تأکید بر نظارت کارشناسان میراث فرهنگی بر مرمت کاخ مروارید متذکر شد: همه بناهای تاریخی باید در همان چارچوب خود بازسازی شوند و مرمت کاخ مروارید نیز زیر نظر کارشناسان فنی میراث فرهنگی و در چارچوب اصلی بنا انجام می‌شود در ضمن تمام اشیا موجود کاخ پس از مرمت بازگردانده می شوند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.