×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انقلاب زنده است و پرتوان و بالنده به مسیرش ادامه می‌دهد/مسئولیت مهم رسانه در مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن
زهره رزمی اذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و دوم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج ضمن عرض تبریک به مناسبت سالگشت پیروزی انقلاب بر شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله طاغوت، بیان داشت: از حضورِ پرارزشی که باوجودِ محدودیت‌ها، برای راهپیمایی بود و به‌صورت خودرویی حاضر شدید تشکر می‌کنم که بار دیگر نشان دادید که انقلاب زنده است و پرتوان و بالنده علیرغم میل دشمنان به مسیرش ادامه می‌دهد و موانع را از جلوی پای خود برمی‌دارد تا به مقصد نهائی برسد که ان‌شاءالله بتوانیم بالنده و پرتوان و با سرعت این مسیر را تا مقصد نهایی طی کنیم.

انقلاب زنده است و پرتوان و بالنده به مسیرش ادامه می‌دهد / تنها موعظه خدای تعالی، ولایت علی بن ابی‌طالب است

وی با تأکید بر اینکه اهل معرفت و سیر و سلوک به آیه ۴۶ سوره مبارکه سباء که می‌فرماید: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى» اهمیت فراوان قائل هستند، اظهار داشت: اهل معرفت و سیر و سلوک ابتدای سیر که با یقظه و با بیداری شروع می‌شود را، برای قیام و حرکت الهی از همین آیه بهره می‌گیرند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه میگویند کسی که می‌خواهد سیر و سلوک داشته باشد باید اول بیدار شود، خاطرنشان کرد: انسانی که خوابیده راه را نمی‌بیند. باید بیدار شود و بلند شود بایستد؛ و بلند شدنش برای خدا باشد. وقتی بلند شد و ایستاد راه را می‌بیند و بعد در مسیر حرکت می‌کند. البته بااینکه همه آیات قرآن کریم موعظه الهی است اما به‌خصوص این آیه به‌عنوان موعظه مطرح است که خداوند به رسولش فرمود بگو من یک موعظه بیشتر برای شما ندارم و آن این است که برای خدا قیام کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در ذیل این آیه شریفه مرحوم کلینی از امام باقر علیه‌السلام روایتی را نقل کرده است که حضرت آیه را تفسیر فرمودند: «اِنَّمَا أَعِظُکُم بولایه علی علیه‌السلام هی الواحده التی قال الله تبارک‌وتعالی إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ»، گفت: یعنی خداوند یک موعظه دارد و آن ولایت علی بن ابیطالب است؛ این نعمت الهی را از دست ندهیم و این ماه، ماه ولایت، ماه امیرالمؤمنین است لذا خودمان را به حضرت نزدیک کنیم که ان‌شاءالله خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان حضرت قرار دهد.

فرزندم شبیه موسی است

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به بیست و سوم بهمن‌ماه مصادف با ۱۰ رجب، ولادت امام جواد علیه‌السلام، اذعان داشت: فقط به یک ویژگی حضرت جواد علیه‌السلام اشاره می‌کنم که امام رضا علیه‌السلام فرزند گرامی‌شان را به حضرت موسی علیه‌السلام شبیه دانستند و این شباهت شاید از جهت سختی دوران امامت حضرت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه حضرت موسی در دوران رسالت خود با سه جریان سنگین زر و زور و تزویر مواجه بود، گفت: مصداق زراندوزی قارون بود؛ مصداق زورگویی فرعون و ‏هامان بودند؛ و مصداق تزویر سامری و بلعم باعورا بودند لذا امام جواد علیه‌السلام در طول مدت هفده سال امامت خود با این سه جبهه درگیر بود. با طواغیت بنی‌عباس، مأمون ۱۵ سال و معتصم ۲ سال و مأمون منافق‏ترین، سرسخت‌ترین و پیچیده‌ترین و پرحیله ترین خلیفه عصر ائمه علیهم‌السلام بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: حضرت با انحرافات فکری و اعتقادی فراوانی مواجه بود از مکتب اعتزال و تفکر مجسمه در بین اهل سنت بگیرید تا فرق واقفیه، زیدیه و غلات در بین شیعه. به‌علاوه وجود عالمان منحرف و متهتکی چون یحیی بن اکثم و ابن ابی ‏رزقاء و امثال این‌ها که دائماً با سؤالات متعدد و شبهه افکنی ایجاد مزاحمت می‌کردند و امام تمام این مشکلات را با سختی تمام مدیریت کردند و شیعه و معارف شیعی را تا نوبت به امام بعدی برسد حفظ کردند.

حضرت زینب مصداق جهاد تبیین و روشنگری است

وی در بخش دیگری با اشاره به بیست و هشتم بهمن‌ماه مصادف با ۱۵ رجب سال گشت وفات بانوی کرامت، فضیلت، بصیرت و شجاعت حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها، بیان داشت: اگر بخواهم در بین بی‌شمار منقبتی که حضرت دارد فضیلتی که با مسائل روز مناسبت دارد را عرض کنم، باید بگویم او یکی از مصادیق «جهاد تبیین» و روشنگری است چراکه اگر خطبه‌ها و سخنرانی‌های حضرت نبود حماسه کربلا ناقص می‌ماند و در این خطبه‌ها به‌دقت تمام دوران رسول خدا و امیرالمؤمنین را بررسی و اشکالاتی که متوجه مرام و روش مردم بود تا رسید به واقعه کربلا را بیان می‌کنند.

آفت‌های دهه ۹۰ به خاطر عدم توجه و عدم تبیین بود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه مسئله تبیین و جلوگیری از انحراف و تحریف آن‌قدر مهم است که برای بار چندم حضرت آقا چند روز پیش در دیدار با پرسنل نیروی هوائی ارتش نیز مجدداً تکرار کردند، تصریح کرد: اولین بار ایشان بعد از فتنه ۷۸ در آذر ۷۹ به این مهم اشاره کردند و اینکه چگونه باید ارزش‌های انقلاب در دهه هشتاد احیاء شود و خیلی آن سخنرانی مهم است لذا دوستان پیگیری و دنبال کنید و حضرتشان مواردی را مطرح کردند که چگونه می‌شود در دهه آینده شما به مشکل برنخورید و به گرفتاری نیوفتید اما متأسفانه آفت‌های بعدی در دهه ۹۰ به خاطر عدم توجه و عدم تبیین همان هشدارها بود.

مکتب انقلاب و روش‌های پیاده‌سازی آن و نقش جوانان نسبت به آینده باید برای نسل جوان تبیین شود

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب تا امروز در هر فرصتی به این تبیین اشاره‌کرده‌اند، گفت: مثلاً سال ۹۵ در دیدار شعرای آئینی مطلبی را فرمودند که امروز هم باید به آن توجه داشت: «جمهوری اسلامی امروز یک نیازمندی‌هایی دارد که این نیازمندی‌ها را ماها باید تأمین کنیم به اعتقاد بنده برترین این نیازمندی‌ها نیازهای تبیینی و بصیرت افزایی و تحکیم معارف انقلاب و اسلام است این‌ها در رأس همه این نیازهاست».

وی بابیان اینکه امروز باید مکتب انقلاب و ارزش‌های آن و روش‌های پیاده‌سازی آن، عظمت‌های به وجود آمده و نقش مهمی که جوانان نسبت به آینده دارند برای نسل جوان تبیین شود، گفت: الآن جوانان ما در هجمه‌ای قرارگرفته‌اند که خیلی از مسائل را نمی‌دانند. قدیمی‌ترها هم که خودشان درگیر آن مسائل بودند الآن فراموش کردند یا جور دیگری است لذا به‌هرتقدیر باید تبیین کرد.

یکی از اولویت‌های جهاد تبیین، شناساندن شخصیت امام و خط اوست

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه به نظر بنده یکی از اولویت‌های جهاد تبیین برای نیروهای انقلاب، شناساندن شخصیت امام و اندیشه‌های ناب و خط او به عموم مردم بخصوص جوانان است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مواضع امام بایستی به‌طور روشن و واضح (همان‌طور که خود او گفت، همان‌طور که خود او نوشت) تبیین شود؛ این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است». این‌یک دستورالعمل است و باید آن را دنبال کرد.

مواضع امام نباید کتمان شود

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: بعد درباره عدم کتمان مواضع امام برای جذب افراد خاص (چون بعضی‌ها گفتند ما نباید مواضع امام را توضیح دهیم تا بتوانیم عده زیادی را جذب کنیم. چون مثلاً فلان موضع را بگوییم یک عده نمی‌آیند) فرمودند: «امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریح‌ترین بیان‌ها، روشن‌ترین الفاظ و کلمات، آن‌ها را بیان کرد… امام را صریح باید آورد وسط میدان. مواضعش برعلیه استکبار، مواضعش برعلیه ارتجاع، مواضعش برعلیه لیبرال دموکراسی غرب، مواضعش برعلیه منافقان و دورویان را باید صریح گذاشت. کسانی که تحت تأثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند، این مواضع را دیدند و تسلیم شدند. نمی‌شود به خاطر اینکه زید و عمرو از امام خوششان بیاید، ما مواضع امام را پنهان کنیم یا پوشیده کنیم» لذا این دستورالعمل و روش است.

حضرت امام یکی از اساطین فن عرفان در دوران معاصر بود

وی با تأکید بر اینکه در روزهای انقلاب قرار داریم و امروز ۲۲ بهمن است و یک نکته از امام عرض کنم، گفت: امام غیر از فلسفه و فقه که در هر دو بخش قوی و سرآمد بود که فرصت نیست بگویم که چه ویژگی‌هایی داشت؛ در دو بخش عرفان هم چه نظری و چه عرفان عملی هم استاد درجه‌یک بود و بدون شک یکی از اساطین فن عرفان در دوران معاصر ما حضرت امام رضوان‌الله علیه بود و نوشته‌های ایشان در مباحث عرفانی شاهد این گفته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: کتابی را ایشان در سن ۲۷ سالگی نوشته که من از شیخنا الاستاذ علامه شنیدم که علامه در آن زمان سنشان ۶۰ و چند سال بود و خودش هم خبره این فن بود در مباحث معرفتی، فصوص و فتوحات سر جلسه درس می‌فرمود: «امام در سن ۲۷ سالگی کتابی را راجع به عرفان نوشته که بنده در سن ۶۰ سالگی از شرح آن عاجزم». این کسی که می‌گوید عاجزم خودش خبره کار بود؛ که آن کتاب «الی الخلافه و الولایه» بود.

امام، در عین زهد اهل مبارزه با طاغوت بود

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امام رضوان‌الله علیه عامل به دستورات الهی بود، گفت: در عین زاهد بودن و بی‌رغبتی به دنیا، اهل مبارزه جدی برای رهایی جامعه از سلطه طاغوت بودند. چون این‌هایی که زاهد می‌شوند دیگر مبارز نمی‌شوند. چون زهدشان زهد واقعی نیست. ساکت و کم‌حرف بود و با بصیرتی عمیق به‌موقع تصمیم می‌گرفت. با کودکان بازی می‌کرد و با اطرافیان رأفت و رحمت داشت اما بر سر حاکمان قلدر و ستمکار با شجاعت نهیب می‌زد؛ که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ و ما شاگردان مکتب امام روح‌الله هم یاد گرفته‌ایم که هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.

اسلام، نسخه جامع زندگی چندبعدی انسان است

وی بابیان اینکه امام برای اداره زندگی انسانی که چندبعدی است نسخه جامعی که تجویز می‌کند اسلام است، گفت: امام رحمه‌الله علیه می‌فرمایند: «اسلام برای این انسانی که همه‌چیز است؛ یعنی از طبیعت تا ماورای طبیعت تا عالم‏‎ ‎‏الهیت مراتب دارد، اسلام تز دارد، برنامه دارد اسلام. اسلام می‌خواهد انسان را یک‏‎ ‎‏انسانی بسازد جامع» لذا بحث معرفی امام باید جدی گرفته شود.

مسئولیت مهم رسانه در مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه حضرت آقا در جلسه نیروی هوائی تذکر دادند به اینکه دشمن تهاجم ترکیبی توسط دیکتاتوری رسانه‌ای که دارد برعلیه ما راه انداخته و ما باید دفاع و بلکه حمله ترکیبی داشته باشیم، گفت: آقا مسئولیت رسانه را مهم دانستند لذا دستگاه‌های متولی باید امکانات لازم را فراهم کنند و دیگران هم آتش به اختیار بدون فوت وقت، طراحی کنند و با ابتکار و ایده‌های نو فضا را تغییر دهند. دشمن دارد حمله می‌کند و ما باید جواب بدهیم، دوستان مشغول خودشان هستند. باید کار کرد. بیایید وسط میدان. از فضاها به‌خوبی استفاده کنید چراکه فرصت‌ها به‌سرعت می‌گذرد.

سه عنصر مهم برای حضور در میدان جنگ رسانه‌ای

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برای حضور در میدان جنگ رسانه‌ای، شناخت میدان خودی، آرایش جنگی دشمن و تکنیک‌های جنگ را باید دقت کرد چراکه این‌ها سه عنصر اصلی است، گفت: امروز دشمن ما تلاش دارد که این باور را در ما به وجود بیاورد که شما هیچ قدرتی ندارید او می‌خواهد عناصر اقتدار ملیِ خودمان را ندیده بگیریم تا بتواند بار دیگر سلطه گری کند و استقلال ما رابهم بزند که به فضل پروردگار موشک جدیدی که رونمائی شد و چشم دشمن را از این توان جدید کور کرد را ملاحظه فرمودید.

شناخت موقعیت و اقدام در لحظه، مهم‌ترین کار رسانه‌های امروز است

وی بابیان اینکه مهم‌ترین سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن مأیوس سازی مردم و مدیران جامعه است، گفت: ما باید در این میدان جنگ هم خوب دفاع کنیم و هم حمله پیش‌دستانه داشته باشیم؛ شناخت موقعیت و اقدام در لحظه مهم‌ترین کار رسانه‌های امروز است. امروز باید بچه حزب‌اللهی‌ها و نیروهای ارزشی در عرصه‌های رسانه‌ای به‌موقع و درست اقدام کنند.

انقلاب اسلامی با سرعت و قدرت، اما نرم جای هویت از بین رفته غرب را پر می‌کند

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تا امروز خیلی حوادث پشت سر گذاشته و تحولات بزرگی در داخل کشور، منطقه و جهان ایجاد کرده و البته دائم در معرض انواع دشمنی‌ها هم قرار داشته اما هرگز گام‌هایش درحرکت به سمت جلو و تحقق آرمان‌هایش نلرزیده و دائم در حال پیشرفت بوده، گفت: بله گاهی کسانی در مقاطع مختلف سخن از تمام شدن انقلاب و شبیه این را زده‌اند که اگر خوب نگاه کنند می‌بینند آنچه افول کرده و تمام‌شده تمدن غرب (که منظورم غرب‌گرائی است نه تمدن به معنای خاص کلمه) و لیبرال دمکراسی است و به فضل خدای بزرگ انقلاب اسلامی با سرعت و قدرت، اما نرم جای هویت از بین رفته غرب را پر می‌کند و این نشان می‌دهد که انقلاب زنده است و پیش می‌رود.

چشمان تیزبین، نگهبان امین، مردم صاحب‌فکر و اراده‌های محکم، حافظ جامعه اسلامی خواهند بود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه اینجا باز حضرت آقا تذکر مهمی می‌دهند که باید توجه داشته باشیم و عبرت بگیریم، گفت: رهبری فرمودند: «اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم ممکن است ۵۰ سال دیگر ۱۰ سال دیگر ۵ سال دیگر جامعه اسلامی ما کارش به‌جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السلام رسیده بود مگر اینکه چشمان تیزی تا اعماق را ببیند نگهبان امینی راه را نشان دهد مردم صاحب‌فکری کار را هدایت کنند و اراده‌های محکمی پشتوانه این حرکت باشند آن‌وقت البته خاک‌ریز محکم و دژ مستحکمی خواهد بود که کسی نخواهد توانست در آن نفوذ کند و الا اگر رها کردیم باز همان وضعیت پیش می‌آید. آن‌وقت این خون‌ها همه هدر خواهد شد»؛ که امیدواریم هرگز این واقعه با حضوری که مردم‌دارند و همیشه درجاهای مختلف وظیفه خودشان را انجام می‌دهند اتفاق نیفتد.

در سالگشت ابلاغ بیانیه «گام دوم»، برای شناساندن فعالیت‌های ایجابی استان، نمایشگاه برپا کنید

وی در بخش دیگری بابیان اینکه در سال گشت تدوین و ابلاغ بیانیه گام دوم قرار داریم که سه سال از آن گذشته، گفت: خوب است اگر دوستان حوصله کنند نمایشگاهی یا حرکتی در مسیر شناساندن فعالیت‌های ایجابی که در این راستا در استان صورت گرفته ارائه کنند. خود ما مجموعه‌ای را فراهم کردیم، دوستان دیگر هم در قرارگاه‌های دیگر در استان کارهایی را کرده بودند. اگر نمایشگاهی باشد که فرصتی برای ارائه است بسیار خوب خواهد بود.

آمریکا باید حسن نیت خودش را با برداشتن تحریم‌های ظالمانه‌ای که خودشان مسببش هستند، نشان دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات، گفت: کشوری که از برجام خارج‌شده اگر می‌خواهد حرفش شنیده شود باید یک‌قدم درست بردارد و حسن نیت خودش را نشان دهد و آن قدم هم برداشتن تحریم‌های ظالمانه‌ای است که خودشان هم اذعان دارند مسببش هستند و برایشان نتیجه‌ای هم نداشته؛ که اگر روزی هم تحریم را بردارند چون هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم باید راستی آزمائی کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه متأسفانه هنوز آمریکا بااینکه شاخش شکسته و کرک و پری برایش نمانده باز از روی زیاده‌خواهی حرف می‌زند، اذعان کرد: معاون وزیر خارجه آمریکا در این‌یکی دوروزه گفته فارغ از نتیجه مذاکرات همه گزینه‌های آمریکا همیشه روی میز است. هنوز هم این را می‌گوید. عرض می‌کنیم که اگر احمقی کنید قدرت و توان بازدارندگی نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی همیشه آماده برخورد جدی با شماست.

فرصت ایام البیض را قدر بدانید

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه فرصت بندگی در ماه رجب را از دست ندهید، گفت: ظاهراً به خاطر کرونا اعتکاف در مناطق قرمز تعطیل است؛ اما اعمال و آداب این سه روز ایام البیض را -که میدانید فقط این ایام البیض مربوط به ماه رجب نیست، در همه ماه‌ها روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ فضیلت دارد؛ اما چون بخصوص در ماه رجب اعمال ویژه دارد- فراموش نکنید که برکات فراوان دارد. بنده روسیاه را هم فراموش نمی‌کنید. ان‌شاءالله.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.