×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، این نشست با حضور وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر خارجه و تجارت مجارستان و فعالان اقتصادی دو کشور در دو بخش برگزار شد.

در بخش نخست این نشست که در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، گزارشی از اقدامات و زمینه فعالیت چند شرکت مجارستانی در بخش های پزشکی، سیستم های آبیاری، زهکشی و تصفیه فاضلاب، ساختمان، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی از قبیل بذرهای اصلاح شده، ذرت و خوراک دام و طیور، ارائه و تشریح شد.

در بخش دوم این نشست که با حضور وزیر خارجه و تجارت مجارستان و وزیر اقتصاد و دارایی ایران در محل ساختمان اصلی این وزارتخانه در تهران برگزار شد، محور این دور از گفتگوها به تشریح مذاکرات دور نخست نشست اقتصادی ایران در سال ۹۹ اختصاص یافت.

به گفته”پیتر سیارتو” وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان طی دور اول این مذاکرات در سال گذشته، توافقات اولیه ای برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور انجام شد و این موضوع به تصویب مجلس مجارستان رسید.

بر اساس گفته های “سیارتو”، شرکت‌های مجارستانی هم اکنون آماده همکاری با فعالان اقتصادی ایران هستند و بدین منظور تسهیلاتی برای بازرگانان ایرانی در زمینه صدور ویزا و قبول همه کارت های واکسن ایران در نظر گرفته شده است.

وزیر خارجه و تجارت مجارستان در ادامه اذعان داشت که برای سهولت در تبادلات اقتصادی میان دو کشور، تفاهم نامه همکاری بانک توسعه صادرات با یکی از بانک‌های مجارستان به امضاء رسیده است.

این مقام مسئول بیان داشت که از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه روابط میان ایران و مجارستان امضای تفاهم نامه گمرکی بین دو کشور مذکور بود که این اتفاق نوید بخش افزایش سطح مبادلات اقتصادی میان دو کشور است.

در پایان این نشست که محمد بهرو دستیار ویژه رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران نیز به عنوان فعال اقتصادی حوزه کشاورزی در آن حضور داشت، وزیر اقتصاد ایران و وزیر خارجه و تجارت مجارستان ابراز امیدواری کردند که تبادلات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور با توجه به اهداف مهمی از جمله تسهیل فرآیندهای بانکی و صدور روادید، در سطح چشمگیری افزایش پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});