×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز،  سردار علیرضا حیدرنیا در نشست خبری که روز پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و هر روز که از عمر پر برکت این انقلاب می‌گذرد به تدابیر و فرمایشات امام عظیم الشأن بیشتر پی می‌بریم، گفت: انقلاب ما که در سال ۵۷ به پیروزی رسید برای باقی ماندن در اهداف عالیه خود نیاز به هدایت، حمایت و مراقبت داشت.

وی افزود: شاهد بودیم که در کمتر از یکسال که از پیروزی انقلاب گذشت امام(ره) فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را صادر فرمودند. بسیجی که به حق یادگار ماندگار امام عزیز ما است.

حیدر نیا اظهار داشت: همه این احساس را داشتند که برای دفاع سخت، مقابله با گروهک‌ها، ترورها، شرکت در دفاع مقدس و… این بسیج است که همیشه در صحنه است چراکه بعد از جنگ و هشت سال جنگ با همه جبهه استکبار همه ما ایمان آوردیم که امام عزیز ما بسیج را برای همه عرصه‌ها به وجود آورد و تبدیل به یک شجره طیبه‌ای شد که  امروز به معجزه بوده بسیج ایمان آوردیم.

وی ادامه داد: اینک بسیج به درخت تناوری تبدیل شده که برای گذر از همه تهدیدها سینه خود را سپر کرده و خادم و پاره تن مردم عزیز ما است.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه بسیج به عنوان یکی از بی نظیرترین تشکل‌های مردمی در دنیا است و هر جا که احساس کند برای انقلاب، مردم و حکومت مشکلی پیش بیاید عاشقانه، خالصانه، مخلصانه و با روحیه جهادی وارد می‌شود، ادامه داد: بسیج امروز به بزرگترین نهاد امیدبخش برای همه آزادی خواهان جهان به خصوص جبهه مقاومت تبدیل شده است.

وی گفت: بسیج خادم همه مردم است و به این افتخار می‌کند بسیج به خادمی خود برای مردم افتخار می‌کند و هر جا احساس کرد سختی برای مردم ایجاد شده با بصیرت واقتدار و مخلصانه وارد شد.

حیدر نیا اضافه کرد: امروز بسیج یک فرهنگ شده و در آن بن بستی وجود ندارد چراکه امروز بسیج یک تفکر، اندیشه و یک فرهنگ متعالی است و ریشه در اعتقادات و باورهای اسلامی ما دارد.

این مقام مسئول  با بیان اینکه مردان و زنان بسیجی عملگرا هستند و در میدان عمل خود را ثابت می‌کنند، گفت: امروز بسیج خود را برای نقش آفرینی در گام دوم انقلاب مهیا کرده است.

فرمانده سپاه البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه به اذعان همه متفکران و تحلیلگران الان جهان در حال تبدیل شدن به صحنه منازعات و نبرد ذهن‌ها و ایده‌ها است و جبهه استکار هجمه‌ای را با آماج عملیات ادراکی علیه نسل ما شروع کرده که در نوک پیکان این حملات سپاه و بسیج قرار دارد، گفت:چرا انقدر سپاه و بسیج را می‌زنند؟ حتما یک جایی بسیج کاری می‌کند که علیه آنها است.

حیدر نیا ادامه داد: گرچه در جنگ نرم و فضای مجازی کارهای زیادی کرده‌ایم ولی از دشمن عقب هستیم و این بر ذهن و ادراک و فکر نسل ما تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه دشمن هجمه سنگیمی علیه ما دارد و ما خوب مقابله نکرده‌ایم، افزود: در جبهه فرهنگی کار سخت است، در جنگ نرم هر کسی سلیقه‌ای عمل می‌کند و دشمن هم از اینکه جبهه واحد نیستیم استفاده کرده و رخنه می‌کند و ضربه می زند.

حیدرنیا ادامه داد:  آیا می‌توانید یک کار بسیج را بگویید که برای مردم نباشد حتی ورود سخت بسیج. مثلاً در آبان و در اغتشاشات. مگر می‌شود بسیج بیاید جلوی مردم مظلوم و کسی که برای نیاز واقعی خود اعتراض می‌کند بایستد؟ چرا راه را گم می‌کنیم کسانی که مسبب این وضعیت بوده‌اند را محاکمه نمی‌کنیم بعد بسیج که امنیت را برقرار کرده را مورد هجمه قرار می‌دهند.

وی گفت: اگر امروز همه مشکلات اقتصادی جامعه حل شود دیگر کسی با بسیج مشکل دارد؟ آیا این مشکلات توسط بسیج ایجاد شده است؟ بسیج که دارد کمک می‌کند این مشکلات حل شود. کسانی که باعث و بانی وضع موجود شده بودند منتقد بودند و آدرس اشتباه می‌دهند

فرمانده سپاه البرز  در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های سپاه امام حسن مجتبی(ع) در هفته بسیج اشاره و گفت: امسال بسیج در البرز با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم است» هفته بسیج را آغاز می کند.

وی افزود: بیش از ۴۴۰۰ برنامه در ۴۲ عنوان تدارک دیده است که از روز شنبه ۲۹ آبان اولین روز هفته بسیج به نام بسیج اقتصاد مقاومتی نام گرفته است.

حیدرنیا در ادامه گفت: در این روز در استان رزمایش استانی اقتدار جهادگران بسیجی را خواهیم داشت که طی آن ۹۰ گروه جهادی با بیش از ۱۳۵۰ بسیجی جهادگر همزمان به محلات کم برخوردار و حاشیه نشین اعزام خواهند شد. نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب و سامانه شاد و تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی هم در این روز انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در روز یکشنبه ۳۰ آبان هم که به نام روز بسیج علم و پژوهش ضمن ادامه فعالیت‌های جهادی با افتتاح ۲۶ پروژه محرومیت زدایی و اهدای ۱۰ هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر؛ جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری، افتتاح مرکز رشد شهید طهرانی مقدم ، افتتاخ خانه نخبگان و تجلیل از ۵۰ نخبه علمی را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه روز سوم هفته بسیج به نام بسیج عدالت و مبارزه با فساد نامگذاری شده است، گفت: در این روز اعزام ۴۲ گروه جهادی و تیم‌های تخصصی بسیج جامعه پزشکی برای ویزیت رایگان به مناطق محروم را خواهیم داشت. همچنین برگزاری نشست زن و تفکر بسیجی هم توسط بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود.

حیدر نیا اظهار کرد:  بسیج در قالب طرحی با نام کلینیک سیار عارضه یابی از اول امسال تا امروز بیش از ۱۱۰۰ واحد تولیدی را عارضه یابی و برای آنان تسهیلگری انجام داده و بسیاری از مشکلات اینها که در خط مقدم تولید هستند را حل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در روز دوشنبه ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بیش از یک میلیارد تومان که برخی از آنان با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان در زندان هستند آزاد خواهند شد، گفت: روز سه شنبه  نیز به نام بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمن نامگذاری شده است،

حیدر نیا گفت: رزمایش سراسری ثامن ۱۶ به صورت مجازی با موضوع ترویج فرهنگ بسیجی و قریب به ۵۰۰ برنامه سه شنبه های مهدوی با موضوع نقش مادران در تربیت فرزندان مهدی‌یار از جمله برنامه‌های این روز است.

وی در ادامه تصریح کرد: روز چهارشنبه به نام بسیج استقلال و آزادی نامگذاری شده است که در این روز برنامه ملی در سطح کشور با حضور گردان‌های بسیج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر و در البرز با حضور بیش از ۱۰ هزار بسیجی به صورت مجازی با حضور فرماندهی کل قوا برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه با عنوان بسیج سبک زندگی اجتماع حماسی خادمین راهیان نور را خواهیم داشت، ادامه داد:   ۹ گلزار شهدا با حضور ۳۰۰ خادم غبارروبی خواهد شد.

وی در  پایان گفت: روز جمعه به نام بسیج معنویت و اخلاق نامگذاری شده که در این روز دعای پر فیض در امامزادگان استان، همایش پیاده روی خانوادگی و مسابقات ورزشی و تجلیل از شهدای بسیجی را داریم. فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها هم پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});