×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
البرز قطب فناوری کشور است/ توقیف ۱۸ واحد تولیدی متخلف در سال جاری
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز حسین محتشم در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۴ اکتبر، ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است، گفت: ۱۷ مهر ماه به عنوان استاندارد، تولید، پشتیبانی و رفع مانع زادیی نامگذاری شده و امروز یکشنبه ۱۸ مهر ماه به نام استاندارد، محصولات دانش بنیان نامگذاری شده است.

وی به شعار سال جهانی استاندارد اشاره کرد و گفت: چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر است، که هر سال یک شعار انتخاب می شود و این شعار برگرفته است رشد، توسعه و پیشرفت جهان است.

محتشم با بیان اینکه نقش رسانه ها در عرصه ارتقا کیفیت محصولات بسیارهائزاهمیت است، گفت: اعتقاد بر این داریم که رسانه ها با معرفی در جهت به روز شدن محصولات، محصولات با کیفیت و بی کیفیت نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد از صنعت کشور در البرز مستقر شده است، افزود: البرز یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد واحدهای تولیدی را داشته که با رقمی معادل ۱۵۳۸ واحد که از این میزان هزار ۴۴۴ واحد فعال و مابقی غیر فعال هستند.

محتشم در ادامه گفت: استان البرز یکی از قطب های فناوری کشور و یکی از استان هایی  است که توانسته در عرصه فناوری و دارویی از قطب‌های کشور باشد.

 

این مقام مسئول به واحدهای فعال در استان اشاره کرد و گفت: از هزار و ۴۴۴ واحد فعال ۸۳۷واحد دارای ‍پروانه فعالیت و ۶۰۷ واحد بدون پروانه که دلیل اصلی غیر فعال بودن واحدهای تولیدی شرایط نامناسب تحریم‌ها و همه گیری کرونا است.

محتشم با اعلام اینکه البرز رتبه هفتم را در تعداد واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرده است، گفت: رتبه پنج در تعداد پروانه‌های معتبر استاندارد داشته یعنی شش درصد از پروانه‌های استاندارد کشور متعلق به استان البرز است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۸.۸ درصد از پروانه‌های صادر شده اجباری و تشویقی متعلق به استان البرز بوده که از حیث صدور پروانه در جایگاه دوم کشورقرار گرفته است.

 

مدیر کل استاندارد استان البرز با اعلام اینکه در بحث بازرسی های سال گذشته ۲ هزار و ۷۱۳ مورد بازرسی داشته و رتبه هفتم را در کشور کسب کرده است، افزود:۴درصد از بازرسی‌ها در البرز صورت گرفته است همچنین در بحث نمونه برداری در سال گذشته البرز رتبه پنج را در کشور کسب کرده است.

محتشم در پاسخ به سوال خبرنگار تارا نیوز مبنی بر اینکه  چه تعداد تخلف در واحدهای تولیدی در استان البرز داشته اید، گفت: در ۶ ماهه سال گذشته ۴۱ واحد تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند و ۵۶ مورد نیز به شکایات واحدهای تولیدی رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۸ مورد جمع آوری و توقیف واحد تولیدی داشته ایم و در ۶ ماهه سال جاری ۱۸ مورد توقیف واحد تولیدی و ۲۵ مورد هم به شکایات واحدهای تولیدی رسیدگی شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا واحد تولیدی داشتیم که نشان استاندارد در محصولات خود استفاده کرده ولی پروانه استاندارد نداشته است، گفت: واحدی که متاسفانه پروانه استاندارد دریافت نکرده بود و از نشان استاندارد در محصولات خود استفاده  می کرد، این واحد توقیف و محصولات آن جمع آوری و به مراجع قضایی تحویل داده شد و در کمیسیون ماده ۴۲ به اتفاق نماینده دادستان رسیدگی شد.

محتشم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نامرغوب بودن برخی از قطعادت خودرو گفت:در تولید برخی قطعات خودرو می توان گفت ما ادعا  نمی کنیم واحدهایی وجود ندارند که قطعات استاندارد تولید می کنند قطعا واحدهای زیر زمینی هستند که قطعات غیراستاندارد تولید و به بازار عرضه می کنند که اگر هر محصول غیر استانداردی مشاهده شود جمع آوری شده و با آن واحد برخورد قضایی خواهد شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.