×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسن کریمی روز شنبه چهارم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت توزیع البرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی دارد که ۱۰ درصد آنها ۲۴ درصد مجموع مصرف این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار کیلومتر شبکه با ۱۸ هزار پست برق در البرز فعال است که به دلیل پراکندگی بالا حفاظت از آنها راحت نیست.

کریمی افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر به واسطه مسائل مختلف از جمله شرایط اقتصادی نامناسب شاهد افزایش سرقت تجهیزات برق در استان هستیم به طوری که سارقان سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق البرز ضرر زده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: سال گذشته حدود ۱۲۰۰ فقره سرقت منجر به خاموشی در استان گزارش شده است.

کریمی در ادامه توضیح داد: متاسفانه روند سرقت‌ها رو به افزایش است به طوری که میزان سرقت‌ها در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه برای جلوگیری از سرقت شبکه برق تمام شبکه فشار ضعیف مسی را تبدیل به کابل‌های خودنگهدارکردیم، گفت:  اکنون کمتر از پنج درصد شبکه باقی مانده است که ارزش سرقت ندارد .

وی ادامه داد:  امسال ۳۵ کیلومتر شبکه‌های کابلی زمینی  در بلوارهای استان به  سرقت رفت که این شبکه ها به خود نگهدار هوایی تبدیل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز در پاسخ به اینکه آیا تابستان امسال خاموشی برنامه ریزی شده در استان پیش بینی شده، افزود: با توجه به اینکه تمام واحدهای نیروگاهی کشور تا پایان اردیبهشت امسال اصلاح و ترمیم و وارد مدار شده‌اند و همچنین به واسطه اینکه تا قبل از خرداد شرایط آب و هوایی کشور به گونه‌ای بود که نیازی به استفاده از برق تولیدی نیروگاه‌های برق آبی نشد، به نظر می‌رسد تابستان امسال را بدون قطعی برنامه ریزی شده سپری می کنیم.

وی اضافه کرد: البته همکاری بخش صنعت و چاه‌های کشاورزی و همچنین تغییر ساعات کاری ادارات هم در این زمینه بی تاثیر نخواهد بود.

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});