×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علی زندی‌فر، اظهارکرد: سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی ایمنی حمل و نقل، افزود: هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده و همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی در استان برای ترویج فرهنگ ایمنی اجرا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای در چهار گروه عابرین پیاده، راکبان موتور، وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی، توزیع کلاه ایمنی به مورتو سواران، نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تاکید کرد: همچنین اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف نیز در دستور  کار قرار گرفته است.

زندی‌فر تصریح کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس و پلیس‌راه نیز به صورت نمادین در محورهای موصلاتی استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: به مناسبت این روز دو همایش راکبین موتور نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاهسازی از تبعات رعایت نکردن قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودرو‌ها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت:در حاشیه برگزاری این همایش پک ایمنی شامل کتابچه محتوی نکات ایمنی به همراه لوح فشرده، لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ خطر، سیم ترمز و برچسب آشکارسازی موتورسیکلت نیز بین موتورسواران منتخب توزیع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشته است و امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});