×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از تولیدکنندگان حمایت خواهیم کرد
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسین فاضلی هریکندی روز دوشنبه پنجم آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به پایدار شدن اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در یکسال گذشته اظهار کرد: برای حل موانع پیش روی تولید کنندگان، علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دادگستری در داخل و خارج از استان از ظرفیت‌های ملی هم پیگیری‌های لازم انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی  با اشاره به اهمیت فعالیت صنایع تولیدی در شرایط تحریم تاکید کرد و گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری با آینده نگری دقیقی که دارند برای نامگذاری سال‌ها از مضامین اقتصادی استفاده می‌کنند که اقتضا دارد کلیه ارکان نظام برای تحقق این شعارها تلاش کنند.

وی افزود: قوه قضائیه همواره منویات رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است؛ امسال نیز در زمینه حمایت از «جهش تولید» با قوت ورود کرده و بازدید از واحدهای تولیدی و نشست با تولیدکنندگان یکی از برنامه‌های ثابت رئیس قوه قضاییه در سفرهای استانی است.

این مقام مسئول صدور دستورالعملی در رابطه با ممنوعیت اخذ مازاد سود مصوب بانک مرکزی توسط بانک‌ها را یکی دیگر از مصادیق حمایت رئیس قوه قضائیه از تولید برشمرد و تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل، سود در حد مصوبات بانک مرکزی مورد حمایت مراجع قضایی است که با صدور رای وحدت رویه در این خصوص در دیوانعالی کشور، در حکم قانون بوده و همه ملزم به اجرای آن هستند.

وی به اقدامات دادگستری استان البرز در زمینه حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: استان البرز به عنوانی یکی از استان‌های صنعتی کشور دارای بیش از ۳۵۰۰ بنگاه اقتصادی است که کمک به این واحدها برای ادامه فعالیت و رفع موانع احتمالی پیش روی آن‌ها نیازمند انسجام و برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

فاضلی هریکندی لحاظ برنامه های راجع به حمایت از تولید و بنگاه‌های تولیدی به عنوان نخستین محور از محورهای هشتگانه طرح تحول قضایی دادگستری استان را مصداق اهمیت این موضوع برای دستگاه قضایی استان دانست و متذکر شد: در دبیرخانه شورای تحول دادگستری استان، شناسنامه کلیه بنگاه‌های اقتصادی با ذکر مشخصات واحدها، مشکلات، موانع و پرونده‌های قضایی مفتوحه، در حال تهیه و نهایی شدن است.

وی اضافه کرد: دبیرخانه شورای تحول پس از دریافت درخواست‌ها و انجام بازدیدهای میدانی در صورت لزوم،  موارد را در دو کمیته مربوطه مورد بررسی قرار می‌دهد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به برگزاری جلسات منظم در این کمیته‌ها که هر ۱۵ روز یکبار برگزار می‌شود از مراجعه هفتگی بیش از ۱۰ بنگاه تولیدی به این دبیرخانه خبر داد و متذکر شد: از زمان تشکیل شورای تحول تاکنون که هنوز یکسال نشده است شخصا از ۳۰ بنگاه اقتصادی بازدید داشته‌ام و نمایندگانی که پرونده‌های مختلف را ارجاع داده‌ام نیز بیش از ۱۰۰ بنگاه را مورد بازدید قرار داده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.