×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اردوگاه ماده ۱۶ استان باید ظرف ۱۵ روز راه اندازی شود
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، شهبازی در جلسه ستاد مقابله با مواد مخدر استان که روز سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر از سطح استان یک مطالبه جدی مردمی است، افزود: بر این اساس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مقابله با مواد مخدر استان موظف به پیگیری و اقدام جهت راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ هستند و مسئولان مرتبطی که در این راستا کوتاهی کنند به دستگاه قضائی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: بارها در این رابطه وارد عمل شدیم و اعتبار ملی جذب کردیم ولی به دلیل عدم برنامه ریزی درست و تعلل، این امر ناتمام ماند و اعتبارات نیز بازگشت خورد.

شهبازی گفت: معتادان متجاهر در نقاط مختلف استان منجر به بروز ناامنی برای مردم و همچنین افزایش جرائم خرد از جمله دزدی و خفت گیری می شوند از این رو راه اندازی اردوگاه و جمع آوری این افراد یک مطالبه مردمی است.

وی افزود: در این راستا تا راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ باید طی یک طرح ضربتی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر از سطح استان و بستری و درمان آنها در کمپ های ماده ۱۵ استان با مسئولیت و هماهنگی بهزیستی البرز، اقدام شود.

استاندار البرز گفت: چندی پیش با اجرای مرحله اول این طرح ضربتی، حدود ۷۰۰ معتاد جمع آوری و بستری شدند و در این مرحله نیز انتظار می رود حدود ۵۰۰ نفر بستری شوند.

وی افزود: علاوه بر هماهنگی ها و رایزنی جهت جذب اعتبارات ملی که برای راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ داشتیم، اکنون نیز برای تامین بخشی از تجهیزات این مکان اعلام آمادگی می کنیم.

شهبازی گفت: برای جمع آوری معتادان متجاهر و راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ باید با غیرت و تعصب ویژه ای وارد عمل شویم و می دانم که مسئولان استان بسیار دلسوز هستند بنابراین انتظار می رود که این امر مهم را با جدیت به سرانجام برسانند.

استاندار البرز در پایان ضمن تبریک دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: برای احداث اردوگاه ماده ۱۶ مکانی در حوالی مسکن مهر ماهدشت تعیین شده بود که بدلیل اعتراضات مردمی مقرر شد آن مکان به امر دیگری اختصاص یابد و مکانی دیگر برای احداث کمپ تعیین شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.