×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیازمند به اصلاحات جدی است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، کاوه حدادپور در نشست خبری شامگاه شنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز که در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود، گفت: امسال برنامه های متنوعی برای هفته پژوهش پیش بینی کرده‌ایم.
 وی با اشاره به اینکه رویکرد هفته پژوهش امسال باتوجه به شعار سال تعیین شده است، گفت: در سال های گذشته هفته پژوهش با محوریت دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شد ولی امسال مقرر شد دانشگاه آزاد میزبان این رویداد باشد.

حداد پور با تاکید بر اینکه در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه سعی کردیم نیازهای استان و کشور را در نظر بگیریم، افزود: به عنوان مثال کم آبی و ریزگرد و محیط زیست از مهمترین موضوعات هفته پژوهش هستند.

وی به وجود مراکز علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور در البرز اشاره کرد و گفت: ظرفیت علمی و تحقیقاتی البرز بسیار بالاست و یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد هیات علمی در دانشگاه ها و بیشترین تعداد دانشجویان را دارد به همین دلیل باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز خاطرنشان کرد: هفته پژوهش فرصتی است که فرهنگ پژوهش در جامعه به ویژه دانشجویان و دانش آموزان توسعه یابد.

وی ادامه داد:  متاسفانه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز ارتباط بین صنعت و دانشگاه قوی نیست و در این حوزه نیازمند اصلاحات جدی هستیم.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه در بحث پژوهش باید به درک درستی از نیازهای جامعه برسیم، افزود: کم آبی؛ ریزگردها و ترافیک از جمله مباحثی است که باید نگاه پژوهش محورانه روی آنها متمرکز شود.

حداد پور با اشاره به اینکه در مجموع فعالیت‌های فرهنگی بلندمدت و زمان بر است، گفت: اگر میخواهیم در بحث پژوهش موفق عمل کنیم با تفکر پژوهشگرانه را در نسل جوان پرورش دهیم.

وی در پایان گفت: استان البرز دارای حدود ۵۲ مرکز تحقیقات علمی کشوری و استانی و مرکز دانشگاهی است و به عنوان یکی از قطب های مهم تحقیقاتی کشور به شمار می رود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.