×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علی زندی‌فر، مدیر این اداره‌کل به تخصیص اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای بازسازی ناوگان حمل و نقل مسافری اتوبوس و مینی‌بوس اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در استان البرز برای بازسازی ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۴۴ دستگاه مینی‌بوس(حمل‌ونقل برون‌شهری)  اختصاص داده شده است.

وی افزود: این تسهیلات برای بازسازی اتوبوس تا سقف ۷۰۰میلیون تومان و مینی‌بوس تا سقف ۲۰۰میلیون تومان با سود حدود ۱۰ درصد و بازپرداخت پنج‌ساله از طریق بانک عامل(بانک ملی) پرداخت خواهد شد.

زندی‌فر بیان کرد: باتوجه به سن بالای ناوگان مسافربری فعال در استان، این اداره‌کل با برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات کارشناسی با تشکل‌های صنفی نسبت به شناسایی متقاضیان و اولویت‌بندی آنها بر اساس سن ناوگان اقدام و تمام تلاش خود را به‌کار گرفته که این تسهیلات به جامعه هدف براساس نیاز واقعی تعلق بگیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه این اداره‌کل از زمان آغاز اجرای طرح تاکنون با جدیت پیگیری‌های لازم را انجام داده و جزو استان‌های پیشتاز برای جذب اعتبار بوده است، تصریح کرد: درحال حاضر جلسه تخصصی دفاع از طرح برگزار شده است و در مرحله تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هستیم که امیدواریم اقدامات نهایی انجام شود تا از طریق جذب این سهمیه، شرکت‌های حمل و نقل مسافربری با استفاده از ناوگان جوان و به‌روز بتوانند خدمات مطلوب‌تری را به مسافران ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه از فعالیت ۲۹۸ اتوبوس و ۴۹۴ مینی‌بوس در حوزه حمل و نقل عمومی برون شهری استان خبرداد و گفت: اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یقینا در بهبود میانگین سن ناوگان استان تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی توضیح داد: علاوه بر به‌روزشدن ناوگان، اجرای این طرح مزایای دیگری چون کمک به کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی، ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش هزینه نگه‌داری ناوگان و به تبع آن مقرون به صرفه‌شدن هزینه و تثبیت اشتغال برای فعالان این حوزه را دارد که مجموع این عوامل باعث می‌شود تا چرخ حوزه حمل و نقل عمومی راحت‌تر بچرخد و مسیر خدمت‌‍رسانی به مسافران هموارتر شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});