×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، محمد محمودی نژاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم جهت حضور شهروندان در آرامستان بهشت سکینه (س) در آخرین پنجشنبه سال صورت گرفته، اظهار کرد: زیارت اهل قبور در آخرین پنجشنبه سال یکی از رسوم قدیمی است.

وی ادامه داد: همه‌ساله شهروندان به‌خصوص خانواده‌های عزادار برای زیارت اهل قبور و نثار فاتحه به روح عزیزانشان به آرامستان‌ها مراجعه می‌کنند اما طی دو سال گذشته و شیوع ویروس کرونا این آیین با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شده است.

محمودی نژاد افزود: در واقع طی دو سال گذشته تعداد کثیری از همشهریان، عزیزان خود را در اثر بیماری کرونا از دست‌داده و با توجه به تعطیلی آرامستان‌ها، بسیاری از خانواده‌ها امکان زیارت اهل قبور در ایام پایانی سال‌های ۹۸ و  ۹۹ را نداشته‌اند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج ادامه داد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود روزهای پایانی سال، زائرین بیشتری برای به‌جا آوردن این رسم کهن به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) مراجعه کنند که باید برای این حضور و کنترل جمعیت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

محمودی نژاد یادآور شد: بر این اساس و باهدف حفظ آسایش، مدیریت ترافیک داخلی محدوده، سهولت تردد در دسترسی‌های اصلی و بزرگراهی و درنهایت دریافت خدمات مطلوب‌تر به زائرین اهل قبور، سازمان اقدام به تعیین مسیر رفت‌وبرگشت، پارکینگ‌های مختلف در محوطه آرامستان، استقرار نیروهای انتظامی و پلیس راهور و … می‌کند.

وی اعلام کرد: در این راستا آرامستان بهشت سکینه (س) از روز چهارشنبه بیست و پنجم اسفند تا یکشنبه بیست و نهم اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۵ صبح الی ۲۰ پذیرای زائرین اهل قبور است که از تمامی شهروندان در خواست می‌شود در صورت امکان زیارت خود را در ساعات و روزهای کم تردد برنامه‌ریزی کنند.

 

***شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۳۰*۶۶۵۵* از آخرین وضعیت تردد و ترافیک محدوده اطلاع یابید

 

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود که حتی‌المقدور قبل از عزیمت به آرامستان بهشت سکینه (س) از طریق اپلیکیشن های ترافیکی و یا شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۳۰*۶۶۵۵* از آخرین وضعیت تردد و ترافیک محدوده اطلاع یابند.

محمودی نژاد گفت: زائران اهل قبور جهت ورود، خروج و حضور در قطعات، به تابلوهای ترافیکی، علائم و نقشه‌ها در داخل محوطه و خیابان‌های آرامستان بهشت سکینه (س) توجه کنند تا مشکلی در تردد سایر وسایل نقلیه به وجود نیاید.

وی همچنین گفت: یکی از نکات مهمی که زائران اهل قبور باید به آن توجه کنند این است که توقف خودروها به‌صورت دوبله اکیداً ممنوع است و در صورت عدم توجه به این مهم، جرثقیل‌های حمل با هماهنگی پلیس راهور اقدام به جابجایی خودروها می‌کنند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج از خانواده‌های عزادار و زائران اهل قبور خواست تا حتی‌المقدور برای پارک خودروها از پارکینگ‌های پیش‌بینی‌شده استفاده کنند و اعلام کرد: عامل اصلی ترافیک داخل محدوده پارک کردن خودروها کنار خیابان و دسترسی‌ها است.

وی در پایان گفت: زائرین اهل قبور در صورت امکان جهت حضور در آرامستان از وسایل نقلیه عمومی استفاده و یا زیارت خود را به‌صورت گروهی و با تعداد خودروی کمتر برنامه‌ریزی کنند تا شاهد کاهش بار ترافیکی در روزهای پایانی سال باشیم.

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});