×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علیرضا سلیمانی با اشاره به شیوع کرونای دلتا در برخی از شهرهای کشور اظهار کرد: قدرت سرایت این نوع ویروس ۴۰ درصد بیشتر از انواع قبلی آن است به طوری که مثلا اگر فرد مبتلا به کرونای انگلیسی می‌توانست دو تا سه نفر دیگر را مبتلا کند، کرونای دلتا قدرت درگیر کردن هشت نفر را دارد.

وی ادامه داد: در طول حدود یک سال و نیمی که از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد، سویه های مختلفی را تجربه کرده‌ایم ولی قدرت شیوع این سویه به مراتب از قبلی‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه افزایش آمار تعداد بیماران و فوتی‌ها در شهرهای مختلف نشان می‌دهد ممکن است به زودی موج پنجم کرونا را هم تجربه کنیم، توضیح داد: در استان البرز هفته گذشته تعداد بستری‌ها به کمتر از ۵۰۰ نفر رسید ولی امروز به ۵۵۰ نفر رسیده که این امر نگران کننده است.

این مسئول اضافه کرد: تجربه نشان داده دو الی سه هفته بعد از افزایش تعداد بیماران بستری، تعداد فوتی‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

سلیمانی تاکید کرد: این وضعیت نشان می‌دهد احتمال دارد در مرحله ورود به پیک دیگری از شیوع کرونا قرار داشته باشیم هر چند امیدواریم این پیش‌بینی نادرست از آب در بیاید.

وی در پاسخ به اینکه آیا در این شرایط بازگشایی مدارس در مهرماه منطقی به نظر می‌رسد، توضیح داد: هنوز اظهار نظر در خصوص بازگشایی قطعی مدارس زود است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط شیوع طی هفته‌های آینده چطور خواهد بود.

سلیمانی در پاسخ به اینکه آیا شرایط تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان و افراد کمتر از ۱۸ سال وجود دارد، گفت: هنوز تعداد کمی از واکسن در دنیا وجود دارد که مجوز تزریق به افراد کمتر از ۱۸ سال را دریافت کرده باشند به همین دلیل نمی‌توان به طور قطعی در خصوص تزریق واکسن به این گروه صحبت کرد.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز همچنین با اشاره به برنامه تزریق واکسن در البرز توضیح داد: هر زمان که سهمیه واکسن به البرز تعلق گرفته برنامه تزریق با جدیت پیگیری شده است و امیدواریم با اتمام فرایند تزریق گروه فعلی، تزریق واکسن به افراد ۶۵ سال به بالا هر چه زودتر آغاز شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا اشکالی پیش می‌آید که نوع واکسن دز اول و دوم متفاوت باشد، افزود: طبق تحقیقات علمی و بر اساس مستندات باید نوع واکسن در مرحله اول و دوم تزریق یکسان باشد تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});