×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکتر داود زارع درجمع خبرنگاران اظهار کرد: با اشاره به لزوم نسخه الکترونیکی برای دریافت خدمات از بیمه سلامت، اظهارکرد: در سال جاری ضمن تعامل با انجمن های درمانی و پزشکان استان و همچنین برای آگاه سازی مردم نسبت به حقوق درمانی خود، استفاده از نسخه الکترونیک معادل بهره مندی خدمات درمان و دریافت دارو قرار گرفت.

وی افزود: طی سه ماه گذشته، حدود ۳۰ درصد افزایش نسخه الکترونیکی را در استان البرز تجربه کردیم و امید داریم این روند رو به جلو پیش رفته و به بالای ۸۰ تا ۹۰درصد افزایش برسیم چراکه ارائه بعضی خدمات بدون نسخه الکترونیکی، ممکن نخواهد بود.

زارع در ادامه به امکان “تایید نسخه غیر حضوری” در استان البرز از ۳۰ مهر ماه سال جاری در بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت: این امکان برای نخستین بار بعد از استان تهران در البرز نیز اجرا شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب تایید داروهای بیماران خاص بدون حضور در اداره کل بیمه سلامت اجرا می شود. بیماران بدون هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت، تنها با مراجعه به داروخانه از طریق پیام رسان داخلی مستندات خود را ارائه می کنند و در زمانی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تایید نسخه برای آنها ارسال می شود.

مدیرکل بیمه سلامت در رابطه با روش محاسبه حقوق پزشکان گفت:در قبال هر یک بیمار در صندوق، بدون درنظر گرفتن ویزیت بیمار، مبلغ ۹هزار تومان در یک ماه پرداخت می شود لذا این روش که بهترین پرداخت حق الزحمه پزشکان در سطح جهان است می تواند منبع درآمد خوب برای همکاران پزشک باشد. این روش در حال حاضر در صندوق بیمه روستائیان و عشایر، اعمال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: سال ۷۴ سازمان بیمه خدمات درمانی با وظیفه اجرای قانون ذکر شده تشکیل شد چراکه پیش از آن بعضی اقشار کارمندی با دو بیمه کشوری و لشگری و یا تامین اجتماعی از درمان با تعرفه بیمه ای برخوردار بوده اما قشری از جامعه از بیمه درمان محروم بودند.

زارع گفت: با تاسیس صندوق بیمه روستائیان و عشایر، خدمات درمانی بدون دریافت حق بیمه، ارائه به این افراد ارائه می شود. در حال حاضر این صندوق حدود ۲۰ میلیون عضو در کل کشور دارد که از این تعداد، حدود ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر از ویزیت پزشک خانواده برخوردار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز به دومین صندوق بیمه سلامت با عنوان صندوق سایر اقشار، گفت: جمعیت این صندوق حدود دو میلیون نفر در سطح کشور متشکل از اقشاری همچون دانشجویان، طلاب و یا کانون های مانند کانون وکلا است که می توانند با انعقاد تفاهم نامه با پرداخت درصدی از حق سرانه از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

وی ادامه داد: حدود ۵ میلیون کارمند تحت پوشش بیمه سلامت هستند که پیش از این، بیمه درمانی نداشتند،از اینرو صندوق بیمه ایرانیان برای مشاغل آزاد تاسیس شد که سرپرستان خانوار می توانند به صورت آزاد، حق بیمه سالانه را به تعداد خانوار پرداخت کرده و از مزایای بیمه خدمات درمانی برخوردار شوند.

زارع با اشاره به ۱۶۰هزار نفر بیمه شده سلامت در کشور، تصریح کرد: صندوق بیمه سلامت همگانی نیز برای افراد بی بضاعت تشکیل شد که جزو دهک های یک تا ۳ درآمدی کشور قرار دارند. این افراد حدود ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شوند که با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از ویزیت پزشک خانواده و تست قند و فشار خون، نیز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: تا کنون موفق به جذب ۳۱درصد جمعیت کشور شدیم که تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند لذا با توجه به تعداد افرادی که همچنان بدون بیمه درمان هستند، لازم است مردم با در نظر گرفتن هر یک از صندوق های ذکر شده از مزایای بیمه خدمات درمان برخوردار شوند.

این مقام مسئول از ارائه خدمات ناباروری به زوج ها با فعال سازی یک مرکز دولتی و ۲ مرکز خصوصی ، طرح بیمه مادران باردار و نوزادان ، اجرای طرح دارویاری با کمک انجمن پزشکیاران و داروسازان ، گسترش طرح نسخه الکترونیکی و بیمه تمام قشرهای مردم استان به عنوان اولویت های بیمه سلامت البرز نام برد.

زارع گفت : سال گذشته ۳۹۴ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت البرز هزینه شده که امسال طبق پیش بینی این رقم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به وضعیت نامناسب مالی و بهداشتی اتباع خارجی که به علت فقر و مشکلات دیگر به کشور ما پناهنده شده اند ، گفت : افزود: طبق توافق با کمیسیاری عالی پناهندگان تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از این افراد در البرز بیمه شده اند.

وی درپایان یادآور شد: بیمه سلامت کشور متشکل از چند صندوق بوده که در قالب این صندوق ها برای تمام اقشار جامعه بستر بیمه را فراهم کرده است.

انتهای پیام

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});