×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در استان البرز به دلیل قرار گرفتن در مجاورت پایتخت و مهاجرپذیر بودن، تعاونی های متعدد مسکن تشکیل شده است، اظهار داشت: در کنار محاسن آن، پرونده های متعدد به جهت اختلافات حقوقی، همچنین پرونده های کیفری با موضوع کلاهبرداری و انتقال مال غیر تشکیل شده است؛ عمده پرونده های کثیرالشاکی به این دلیل و عوامل دیگری همچون سوءاستفاده کلاهبرداران از شرایط اقتصادی جامعه از قبیل تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار و افزایش قیمت املاک و آپارتمان و بعضا اعتماد بی‌دلیل شاکیان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیگیری برای رسیدگی به سه پرونده کثیرالشاکی در استان انجام شده است که رسیدگی به یکی از آن‌ها روز گذشته در شعبه ۱۰۴ کیفری دو دادگستری شهرستان ساوجبلاغ آغاز شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز با اشاره به اینکه در ایام باقیمانده سال، دادگاه این سه پرونده کثیرالشاکی که تحقیقات مقدماتی آنها تمام شده آغاز و منتهی به صدور رای خواهد شد بیان کرد: اولین پرونده مربوط به کلاهبرداری از طریق پیش فروش خودرو با ادعای قیمت کارخانه در شهرستان ساوجبلاغ است که ۶۷۱ شاکی و ۵۱ متهم دارد که ارزش مال برده شده حدود ۸۶ میلیارد تومان است و اولین جلسه رسیدگی به آن دیروز آغاز شد.

وی اضافه کرد: پرونده بعدی نیز مربوط به پیش فروش خودرو موسوم به «آذین خودرو» است که در شهرستان کرج پرونده مطرح است و اخیرا توسط رئیس قوه قضائیه در ملاقات عمومی مردمی مورد پیگیری قرار گرفت؛ این پرونده ۲۷۸ شاکی و ۹ متهم دارد و ۵۲ میلیارد تومان از مردم در قالب پیش فروش خودرو با ادعای قیمت کارخانه کلاهبرداری شده است. این پرونده در ۸ اسفند ماه در شعبه ۱۰۲ کیفری دو شهرستان کرج رسیدگی خواهد شد.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه پرونده سوم هم موسوم به «شرکت روماک» مربوط به انتقال مال غیر از طریق پیش فروش آپارتمان در شهر جدید هشتگرد در شهرستان ساوجبلاغ است، اضافه کرد: این پرونده ۵۰۰ شاکی و ۱۱ متهم دارد و ۸۸ میلیارد تومان از شاکیان اخذ شده است که ان شاالله در نیمه دوم اسفندماه رسیدگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان تصریح کرد: این سه پرونده مجموعا ۱۵۰۰ شاکی و متهم دارند که با رسیدگی به این سه پرونده و اتخاذ تصمیم تا پایان سال، بخشی از پرونده های کثیرالشاکی استان رسیدگی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});