×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسین فاضلی هریکندی در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه ۳۱ خرداد که  به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۷۲۹ هزار و ۶۶۳ هزار پرونده وارد مجموعه دادگستری استان شده است که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۷۰۸ مورد مربوط به شوراهای حل اختلاف بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۹۹ هزار پرونده یکتا در استان به ثبت رسیده که اگر در هر پرونده‌ای دو نفر هم درگیر باشند، می توان گفت سال گذشته  حدود ۶۰۰ هزار نفر از البرزی‌ها به مراجع قضایی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به ۳۱ هزار و ۸۰۳ فقره از پرونده‌های مانده از سال‌های قبل رسیدگی شده، گفت: میانگین کشوری رسیدگی به پرونده‌های مانده در سال قبل ۱۲ درصد بوده این در حالی است که این آمار در استان به ۲۲ درصد بوده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اینکه شرایط خاص آب و هوایی و نزدیکی به تهران باعث شده در حوزه تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی شاهد سوء استفاده برخی باشیم، افزود: برای مقابله با این جریان سال گذشته قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی در دادگستری استان شکل گرفت که عملکرد خوبی هم داشته است.

رییس کل دادگستری البرز در خصوص اقدامات مربوط به این قرارگاه اظهار کرد: با تشکیل این قرارگاه اقدامات قابل توجهی در تغییر کاربری، تجاوز و تصرف به اراضی ملی انجام شده و مجموعاً در سال ۹۹ بالغ بر ۳ هزار و ۸۷۳ هکتار و ۱۲۷ هزار با ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد و در حالی که اقدامات سال ۹۴ تا ۹۸ در مجموع ۳ هزار و ۱۹۷ هکتار بوده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر در ساوجبلاغ، چهارباغ و نظرآباد بیشترین تغییر کاربری اتفاق افتاده و بعد از آن کرج، اشتهارد، فردیس و طالقان قرار دارند.

فاضلی اضافه کرد: سال گذشته در مقایسه با چهار سال قبل تر، در زمینه رفع تصرفات ملی و مقابله با تغییر کاربری اراضی ۲۱درصد افزایش داشته ایم.

رییس کل دادگستری البرز همچنین به ایجاد قرارگاه مقابله با جرایم خاص در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه رسیدگی فوری به پرونده های جرایمی که امنیت مردم را دچار خدشه می کنند در اولویت قرار دارد.

وی افزود: انواع سرقت، قتل عمد، تجاوز به عنف و منازعات گروهی از جمله خطوط قرمز دادگستری استان شناخته شده‌اند که رسیدگی به پرونده‌های آن با جدیت و در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی توضیح داد: ایجاد این قرارگاه باعث شده آماره سرقت به عنف در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۲۵ درصد کاهش داشته باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان امام خمینی گفت: بعد از اینکه  برندگان مزایده نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، قرارداد ابطال و در نهایت بیمارستان به صاحبان اصلی یعنی بنیاد شهید و سازمان همیاری شهرداری کرج بازگردانده شد و حالا توسط بنیاد شهید اداره و حقوق پرسنل و … هم از طریق بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

وی در ادامه در خصوص واگذاری غیرقانونی ۲۸ قطعه زمین در فردیس در قالب اقاله گفت: این واگذاری‌ها به صورت غیرقانونی و بدون مصوبه شورای شهر انجام شده بود که پس از تشکیل پرونده زمین‌ها که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند به شهرداری بازگردانده شد.

رییس کل دادگستری البرز در پاسخ به اینکه آیا پرونده تخلفی برای انتخابات ۲۸ خرداد به  مراجع قضایی ارجاع داده شده،  توضیح داد: ۳۰ نفر در این حوزه تحت تعقیب قرار گرفته و برخی از آنها بازداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: قبل از انتخابات ۱۰ پرونده در خصوص تبلیغات زودهنگام تشکیل شده و در روز انتخابات هم گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش رأی در کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس دریافت شده است که به جز یک مورد بقیه جدی نیستند.

وی در خصوص تشکیل پرونده برای فساد مالی صورت گرفته در شرکت توزیع نیروی برق البرز هم گفت: ۱۱ نفر در این خصوص بازداشت شده‌اند و در مجموع به گرفتن ۲۰  میلیارد تومان رشوه متهم شده‌اند.

وی در خصوص دستگیری‌های برخی مدیران شهرداری هم توضیح داد: این دستگیری‌ها به خاطر فساد مالی بوده و حکم تعقیب برای آنها صادر شده و پس از اعتراض پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});