×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و در راستای اجرای برجام ۲۷ مهر ماه سال جاری برابر با ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ محدودیت های تسلیحاتی ایران و همچنین محدودیت های مسافرتی برخی اشخاص حقیقی لغو شد که بنا به بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان لغو این محدودیت ها خودکار بوده و به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارد.

پس از این اتفاق چین از جمله کشورهایی بود که سخنگوی وزارت امور خارجه اش از اظهارات تهدید آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه تجارت تسلیحاتی کشورهای مختلف با ایران انتقاد کرد و آن را کاملا غیر قابل توجیه دانست.

پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران و باز شدن راه داد و ستد نظامی با ایران

چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در ایران در پاسخ به این سوال که «با توجه به پایان محدودیت تسلیحاتی ایران، دولت چین در راستای همکاری های تسلیحاتی با ایران چه برنامه هایی دارد؟»، ابراز کرد: مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و محدودیت‌های جابه‌جایی در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ منقضی و اولین فاز اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ تکمیل شد.

وی خاطر نشان کرد: این لحظه‎ای مهم در فرآیند اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ محسوب می‌شود و بازتاب‌دهنده موضع مشترک جامعه بین‌المللی در خصوص حفظ چندجانبه‌گرایی، مرجعیت شورای امنیت، پیامدهای موجود مسئله هسته‌ای ایران و کارآمدی برجام است.

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});