×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هزینه ۸۲ میلیاردی برای درمان بیماران کووید ۱۹ در البرز
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکتر سعید جوانشیر صبح روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگارن با اشاره به اینکه بیمه رایگان مناطق کم برخوردار یا ۲۰ ۲۰ که در شهریور ماه امسال در تهران به عنوان پایلوت آغاز و افراد کم برخوردار وارد طرح شدند، گفت: این طرح از دهه فجر امسال به صورت ضربتی در ۲۱ منطقه استان البرز کلید خورد.

وی افزود: در این طر ح حدود چهار هزارو ۵۰۰ نفر بیمه شدند،  که بیمه رایگان مناطق کم برخوردار و طرح ۲۰ ۲۰ وزارت کشور در  راستای پزشک خانواده و سیستم ارجاع بوده و این افراد  به پزشک خانواده مراجعه می کنند که اگر نیاز به متخصص بود به پزشک متخصص ارجاع می شوند.

جوانشیر خاطرنشان کرد: نشستی  برای همین موضوع در استانداری البرز با حضور  مسوولان ذیربط داشتیم که  استاندار البرز دستور دادند تا بیمه محرومان با جدیت دنبال شود و دراین زمینه ۵۷  منطقه محروم در استان البرز هدفگذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت البرز  ادامه داد:  هدف سازمان بیمه سلامت ایران این است که تمام  هموطنانی که فاقد بیمه درمانی هستنداز مزایای صندوف بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

جوانشیر بیان کرد: موضوع  دیگر تعهدات نازایی است  که امسال اجرایی شده و  یک سری از اعمال نازایی و داروها تحت پوشش سازمان بیمه گر قرار گرفته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در بحث کرونا اقدامات خوبی بیمه سلامت استان انجام داده است، افزود:امسال ۸۲ میلیارد تومان برای  درمان ۱۸ هزار مبتلا به کووید ۱۹ در این استان  هزینه شده  است .

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز ادامه داد: هزینه های مذکور برای بیش از ۱۰ هزار بیمار بستری  و بیش از هفت هزار بستری موقت  انجام شد .

***۴۵۰ هزار نفر از جمعیت البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند

جوانشیر با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت سه میلیون نفری استان البرز اکنون تحت پوشش بیمه سلامت هستنند، اظهارداشت: البرز یک استان صنعتی بوده و همین امر موجب شده تا بیمه شدگان تامین اجتماعی به واسطه حضور کارگران در بخش های صنعتی بیشتر از بیمه شدگان بخش روستایی و بیمه سلامت باشند.

این مسوول گفت: ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان از جمله ۲۶۰ هزار نفر به صورت بیمه همگانی  و ۴۵ هزار روستایی تحت پوشش بیمه سلامت البرز  هستند.

وی با بیان اینکه یک هزارو ۸۰۰  بیمار خاص در استان البرز داریم ، خاطرنشان کرد:  از این تعداد ۴۵۰ بیماران دیالیزی هستند که ۳۱ میلیارد تومان  هزینه دیالیز  در سال جاری بوده است.

جوانشیر  در پایان گفت: بحث دیگری که پزشک خانواده و ارجاع است که در مهر ماه امسال به استان ها ابلاغ شده  که انجام می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.