×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسن مددی روز شنبه در حاشیه آزاد سازی بستر رودخانه کرج تصرف شده توسط افراد حقیقی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بخش دستگاه های دولتی و نهادهای حاکمیتی در حال انجام و کار به اتمام رسیده است به جز ۲ نهاد نظامی که اعلام همکاری کرده اند و بیان کردند که این اقدام را خودشان در یک فرصت انجام خواهتذ داد.

وی  افزود: برخی از مالکان بخش های خصوصی از جمله ملکی که امروز شاهد تخریب آن بودیم با وجود اینکه اخطار داده شده اقدام به آزاد سازی بستر نکرده و تعارضاتی در بستر و حریم، منافع طبیعی و تغییر کاربری غیر مجاز و تخلفات متعدد دارد.

مددی در ادامه گفت: این در حالی است که با وجود تذکر و اخطار به مالک برای آزاد سازی بستر  اقدامی نکرد، دادگستری استان قاطعانه و با استناد به قانون اقدام به آزاد سازی حریم رودخانه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه تصریح کرد:تمام مالکان باید بدانند که در این بخش قاطعانه رفتار خواهد شد و بر همین اساس هشدار می دهیم که نسبت به آزاد سازی بستر و جلوگیری از تصرفات اقدام تا شاهد قوه قهریه در این بخش نباشند.

مددی با بیان اینکه به طور قطع اموال شان ضایع و موجبات این ضایع شدن نیز خودشان فراهم می کنند تاکید کرد: در واقع اقدامی است که علیه خودشان انجام می دهند و بر همین اساس امیدوار هستیم که در آینده نزدیک آزاد سازی بستر انجام شود.

مددی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۶۷۵ ساختمان در مسیر رودخانه کرج باید آزاد سازی صورت بگیرد گفت: تاکنون از ۱۹ دستگاه ۱۸ دستگاه که برخی از آنها چند ساختمان داشته اجرایی شده و باقیمانده نیز برخی در پایین دست رودخانه حدود ۶ مالک خصوصی داوطلبانه نسبت به آزاد سازی اقدام کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه از همان ابتدای مسیر روند آزاد سازی ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد:  امیدواریم تا حداکثر سه ماهه اول سال آینده شاهد اجرای کامل این طرح بوده و مردم نیز بتوانند از این طرح ساماندهی بهره گیرند.

مددی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم عنوان کرد: به محض اینکه کار تمام دستگاه ها در خصوص آزاد سازی به اتمام رسید و تخلیه نخاله ها انجام شد با دعوت از رسانه ها تمام اقدامات را به مردم نشان داده و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این موضوع را نیز قاطعانه اعلام خواهیم کرد که دیگر اجازه تصرف مجدد را نخواهیم داد و اگر کسی دست به چنین کاری بزند مجازات قانونی خواهد شد.

با بیان اینکه با آزاد سازی حریم برخی از بخش ها دسترسی برای مردم با رعایت نگات محیط زیستی و بهداشتی فراهم می شود، گفت: امروز پایین دست رودخانه یک پارک رود عملیات اجرایی آن آغاز شده که در نیمه فروردین به بهره برداری خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز  در پایان با اشاره به اینکه تمام بخش ها و رستوران ها آن بخشی را که در حریم قرار گرفته نسبت به اجرای آزاد سازی اقدام کنند‌، گفت: در خصوص یک هتل که بر اساس اعلام میراث فرهنگی  بخشی از میراث فرهنگی است مقرر شده که اداره آب بررسی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});