×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، اسدالله حیدری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب ، طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال در شرایط کرونایی در البرز در حال اجرا می باشد.

وی افزود: این طرح با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان ، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سالهای قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی های استان برگزار می گردید که با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مهدهای کودک با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب سازمان بهزیستی این طرح به صورت مجازی برگزار می گردد.

وی اضافه کرد : جهت رفاه حال والدین و جلوگیری از تردد در شرایط کرونایی ، والدین می توانند با مراجعه به سایت moshavereh.behzisti.ir با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان در قسمت غربالگری اضطراب، نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

حیدری ادامه داد پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره جهت مداخلات تخصصی مراجعه نمایند.

مدیرکل بهزیستی البرز همچنین گفت: شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته میشود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌ گردد و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی ، شغلی فرد ، افسردگی و … می گردد.

حیدری در پایان از خانواده های دارای کودک ۵ و ۶ سال درخواست نمود در سامانه مذکورثبت نام و در طرح غربالگری اضطراب کودکان شرکت نمایند تا با تشخیص و درمان بهنگام اضطراب کودکان ، مانع از مشکلات جدی آنان در بزرگسالی شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});