×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدم آشنایی با قوانین از علل اصلی دپو کالا در گمرک است
تارا نیوز

مسعود قاسمی در نشست خبری که روز یکشنبه در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: از «هفت ماه قبل» زمان شروع فعالیت اورژانس کسب و کار در اتاق بازرگانی البرز  ۱۱۵ پرونده به اورژانس اتاق بازرگانی استان البرز ارجاع شد، که با پیگیری و حل مشکلات واحدهای مذکور، ۳۲ پرونده مختومه شد.

قاسمی با تاکید بر اهمیت حل مشکل فعالان بخش خصوصی از جمله صنعتگران، بازرگانان و یا تجار استان البرز گفت: با توجه به اهمیت کیفیت و کمیت تولید و از طرفی رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر هدف مهم حرکت به سمت تولید صادرات محور است و اتاق بازرگانی که نماد بخش خصوصی و صدای فعالان این عرصه است، تلاش و کمک می کند که موانع پیش روی تولید و یا صادرات و واردات بخش خصوصی حل شود.

قاسمی افزود: از سوم آذرماه ۹۹ و همزمان با شروع فعالیت اورژانس کسب و کار اتاق  ۱۱۵ پرونده به اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز ارجاع شد که ۳۲ مورد مشکلاتشان بررسی و پرونده آنها مختومه شد، مابقی موارد هم از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و یا اقتصاد مقاومتی استان و همچنین در قالب بررسی کمیسیون‌های اتاق البرز در حال پیگیری است.

برای برخی پرونده ها باید در سطح ملی بررسی و رسیدگی شود
وی با بیان اینکه در پرونده‌های ارجاع داده شده به اورژانس کسب و کار اتاق البرز بیشترین حجم پرونده‌های ارجاعی به ترتیب در زمینه مشکل با مجموعه‌های امور مالیاتی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تامین اجتماعی بوده است، افزود: برخی از پرونده ها هم مشکلات ارزی و مشابه داشتند که از عهده اتاق بازرگانی خارج و باید در سطح ملی و کشوری به آنها رسیدگی شود.

دبیر اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: در نشست اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با موافقت استاندار مصوب شد که نامه‌های ارجاعی اورژانس کسب و کار به نهادها و ادارات مختلف در اسرع وقت بررسی و پاسخ داده شود. که امیدواریم با این مصوبه ادارات و دستگاه ها در اسرع وقت به موارد مطرح شده بپردازند و رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز برای کمک به بخش خصوصی واقعی که حتی در زمان اندک از کار افتادن چرخه تولید و یا شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا پرداخت حقوق کارگران را از فراموش نکرده همیشه آماده است، گفت: در این راستا جلسات مختلف با بانک‌های عامل برگزار کردیم تا به فعالان اقتصادی که در مهلت و یا نحوه بازپرداخت تسهیلات به مشکل برخورد کرده اند، همکاری کنند. همچنین توانستیم برای برخی فعالان اقتصادی حائز شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی بگیریم.

عدم آشنایی با قوانین؛ از علل اصلی دپو کالا در گمرک است
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز نیز در این نشست گفت: عدم آشنایی برخی از  افراد با موضوع ثبت سفارش و یا ضرورت اخذ کارت بازرگانی برای امر انجام واردات و صادرات دلیل دپوی برخی کالاها بوده است.

سید فراز جبلی با اشاره به تعطیلی‌های دو هفته ای در روزهای سخت کرونایی گفت:واحدهای خصوصی نمی توانستند در این ایام به راحتی با ادارات ارتباط بگیرند که اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی در رابطه با برقراری تعامل میان فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی و در راستای پیگیری سریع مشکلات  آنها راه اندازی شد.

جبلی با تاکید بر عزم اتاق بازرگانی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در قالب فعالیت اورژانس کسب و کار گفت: در این مجموعه هدف مهم این بوده است که در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از طرح مشکلات از سوی واحدهای صنعتی به طور اورژانسی و سریع در مسیر حل آن قدم بر داریم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به فعالیت کلینیک کسب و کار بسیج مهندسین و فعالیت‌هایی در این قالب که در چند سازمان مختلف در قالب شناسایی مشکلات موجود صنایع و ارائه راهکار برای آن تلاش می کردند، گفت: اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی در راستای گره گشایی مشکلاتی از فعالان اقتصادی قدم برداشته است که بروز آن مانع تولید و توقف چرخه کار یک واحد تولیدی و صنعتی شده است. که این مشکلات در زمینه تامین مواد اولیه، مباحث مالیاتی، بیمه ای و غیره است که باید در اولین فرصت به آن رسیدگی شود.

برخی از مشکلات باید در سطح ملی پیگیری و رفع شود
وی با اشاره به اینکه برخی از این مشکلات در داخل استان قابل حل است، افزود: بخشی هم مانند حل مشکل آب شهرک‌های صنعتی و یا مسائل ارزی باید با همکاری مسئولان ملی پیگیری و رفع شود.

جبلی در خصوص قطعی برق که مشکل فعلی واحدهای تولیدی و صنعتی است، گفت: باید در اعمال خاموشی‌ها مدیریت باشد، برای بخش صنعتی سرمایه گذاری زیادی انجام شده و توان نیاز کشور به کالای تولیدی یک کارخانه اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل باید قطعی برق واحدهای صنعتی با برنامه باشد و حتی کمتر از سایر بخش‌ها این خاموشی ها در صنعت اعمال شود.

وی با اشاره به تلاش‌ اتاق بازرگانی البرز برای بازگرداندن کارت های بازرگانی صادر شده از پایتخت به البرز افزود: با افزایش و رشد ۳۵ درصدی اعضا در دوره سوم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز، در حال حاضر بالغ بر هزار و ۱۵۰ کارت بازرگانی توسط اتاق البرز صادر شده است، اما برنامه ما این است که تا پایان دوره سوم فعالیت هیات نمایندگان اتاق البرز این آمار را به دو هزار کارت برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.