×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح صیانت، بازیچه اهداف سیاسی شد
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، مهدی عسگری شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص انتصابات مدیران در البرز گفت: وضعیت انتصابات در البرز رضایت بخش نیست چراکه۷۰ درصد مدیران ما غیر بومی هستند که زیبنده استانی با این ظرفیت نیست.

وی در ادامه افزود: یکی از ضعف‌های استان نداشتن مدیران بومی آشنا با کرج است در مواقعی دیده شده که مدیری که خارج از البرز آمده هیچ شناختی از استان ندارد از اینرو نمی تواند با این شرایط ازاعتبارات ملی استفاده کنند.

نماینده مردم کرج در بخشی دیگری از سخنانش به دستاوردهای سفررئیس جمهور به البرز اشاره کرد و گفت: مصوبات خوبی با توجه به پیگیری های که از قبل صورت گرفته شده بود، انجام شد.

وی گفت: در خصوص مترو قول های خوبی داده شد و برای این منظور کمک اعتباری برای اتمام ایستگاه طالقانی و تا چهل و پنج متری گلشهر در مصوبه ذکر شد همچنین در بودجه سال۱۴۰۱ اعتبار ارزی برای مترو نیز در نظر گرفته شد.

***پیگیر ادامه اتوبان شهید همت در البرز هستیم

عسگری با بیان اینکه برای ادامه اتوبان شهید همت و کاهش ترافیک البرز پیگیر هستیم، گفت: ۴.۵ میلیارد در کل برای این پروژه در سال ۱۴۰۱ در لایحه بودجه در نظر گرفته شده بود و بودجه این طرح را در سال  ۱۴۰۲حذف کرده بودند اما با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق هم ردیف بودجه برای سال۱۴۰۲ در نظر گرفته شد و حدود ۲۹۰ میلیارد تومان به بودجه استان اضافه شد و قول کمک های ملی برای نیمی از پروژه ادامه همت نیز داده شد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، در بخشی دیگر از سخنانش  به حق آبه استان اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات اصلی البرز آب است که توانستیم ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه آب از دو سد استان را برای البرز بگیریم و حقابه به دو برابر یعنی ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سال افزایش یافت‌.

وی با اشاره به اینکه نیاز به زیر ساخت هایی چون تصفیه‌خانه و مخزن وخط انتقال است، افزود:. در کل ۹۷۰ میلیارد تومان مجموع توافقاتی بود که با وزارت نیرو انجام شد، و۴۰۰ میلیارد برای تصفیه‌خانه شماره سه و احداث مخزن و ۱۰۰ میلیارد برای تصفیه خانه فاضلاب کرج در نظر گرفته شد که می‌تواند آب مورد نیاز برای مصارف صنعتی و کشاورزی را تأمین کند.

***۹۲۵ میلیارد تومان مجموع اعتبارات وزارت راه

عسگری یکی دیگر از بخش های اصلی مطالبات در سفر رئیس جمهور را مربوط به وزارت راه عنوان کرد و گفت: ۹۲۵ میلیارد تومان مجموع اعتبارات در این بخش بود؛ ازجمله اینکه برای راه ماهدشت به اشتهارد و نجم آباد ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. ۵۰ میلیارد تومان برای تعریض پل کلاک تا پل مهرشهر و۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای نقاط حادثه خیز استان پیش‌بینی شد. همچنین ۳۰ میلیارد برای بازآفرینی شهری و موارد دیگر در نظر گرفته شد.

***البرز در سرانه تخت‌های بیمارستانی رتبه آخر کشوری است

نماینده کرج با اشاره به مطالبات مرتبط با  وزارت بهداشت در سفر ریاست جمهوری، گفت: البرز از لحاظ سرانه تخت‌های بیمارستانی در کشور در رتبه آخر است. در گذشته وزیر بهداشت کمک خوبی در این زمینه داشت و اطلاعات کامل را دریافت کرد.

وی ادامه داد: در این سفر در جلسه‌ای که با علوم پزشکی داشتیم وزیر بهداشت از وضعیت نابه سامان تخت های بیمارستانی البرز در کنار پایتخت شوکه شد.

عسگری با اعلام اینکه ۱۵۰ میلیارد برای بیمارستان فردیس و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان سید الشهدای کرج در نظر گرفته شد، افزود: همچنین البرز اولین استانی بود که پروژه تاسیسی برای آن در نظر گرفته شده و ۲۰۰ میلیارد برای تکمیل بیمارستان کمالشهر در دو سال اختصاص یافت.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی از دیگر معضلات البرز سرانه‌های آموزشی استان دانست و اظهار کرد: البرز از استان‌هایی است که انجمن خیرین مدرسه ساز فعال دارد و ۴۰۰ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های خیر ساز در نظر گرفته شده است. همچنین اعتبارات برای تجهیز کلانتری‌ها، پروژه‌های ورزشی مانند ورزشگاه ۶ هزار نفری، زمین چمن و… از دیگر مصوبه‌ها بود.

*** ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار مجموع مصوبات دولت در سفر رئیس جمهور

نماینده مردم کرج در مجلس خاطرنشان کرد:  نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار مجموع مصوبات دولت در سفر رئیس جمهور بود که از بالاترین رقم‌هایی است که برای البرز در نظر گرفته شد.

عسگری مهمترین شکایت مردم را در مورد موضوع معیشت عنوان کرد و گفت: تورم قیمت مواد غذایی در ماه‌های گذشته بسیار بالاتر از متوسط کشور بوده و دولت و به خصوص وزارت جهاد کشاورزی عملکرد بسیار ضعیفی داشته و به قول‌ها و وعده‌هایی که داده، عمل نکرده است.

***طرح سوال از وزیر کشاورزی برای افزایش تورم

وی ادامه داد: اخیرا به جز تذکر، طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی انجام شد. اگرچه به طور کلی شتاب تورم کم شده ولی افزایش تورم در مواد غذایی قابل توجه بوده و هست. اگرچه بخشی از شرایط  متاثر از وضعیت جهانی و همچنین جنگ اوکراین و روسیه که در تامین غلات دنیا نقش موثری دارند، بوده است و باعث تورم سنگین در دنیا شده است.

عسگری با اشاره به اینکه تنها هشت  ماه از عمر دولت می گذرد، گفت: سال گذشته دولت در شرایطی که ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، تحویل داده شد و اکنون ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدون استقراض از بانک مرکزی به تسویه بدهی‌ها می‌پردازد. نباید این موضوعات را نادیده گرفت. ما با فشارهای خارجی و داخلی پیچیده ای روبرو هستیم.

 ***مخالف طرح حذف ارز ترجیحی هستم

عسگری  در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: دولت عزم خود را جزم کرد که ارز ترجیحی را از کالاهای اساسی و دارو حذف کند که بنده نیز یکی از مخالفان این موضوع بودم. زیرا این موضوع باید در شرایط ثبات نسبی اقتصادی و با توجه به تاب آوری اجتماعی باشد.

وی افزود: در نتیجه این مخالفت‌ها، دولت متذکر شد که تا زمانی که نسبت به کنترل عوارض حذف ارز ترجیحی اطمینان خاطر حاصل نکند این کار عملی نمی‌شود. زیرا حتی جو روانی حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت دارو و مواد غذایی شده است.

*** ایجاد بازارچه مرزی بجای کولبری

عسگری در مورد رسیدگی به شرایط کولبران و مرز نشینان گفت: در خصوص مرز نشینان وزارت کشور در حال پیگیری ایجاد بازارچه‌های مرزی است که با اختصاص سهمیه ای که به مرزنشینان داده می شود به جای کولبری در این بازارچه‌ها به تجارت بپردازند.

وی در مورد مطالبه شکستن انحصار خودروی داخلی گفت: طرح واردات خودرو در کمیسیون صنایع عنوان شد که به تایید شورای نگهبان رسید ولی هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی به این موضوع ایراد گرفت.

***پیگیر شکست انحصاری خودرو هستیم

عسگری در ادامه گفت: اکنون با اصرار مجلس در مجمع تشخیص مصلحت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بازار خودرو شرایط انحصاری در طول سالیان ایجاد و باعث شده از لحاظ قیمت و کیفیت به مردم جفا شود. بنابراین باید این انحصار را بشکنیم که یکی از راه‌های آن واردات کنترل شده خودرو به کشور در شرایط ویژه است.

وی تاکید کرد:اگر خودرو سازان در شرایطی نمی‌توانند نیاز داخلی را تامین کنند به همان میزان واردات داشته باشیم که اکنون در حال پیگیری این مطالبه هستیم.

***مداخله برای منصوب شدن فردی نداشته و نداریم 

عسگری در خصوص مداخله نمایندگان استان در موضوع انتصابات گفت: مداخله برای منصوب شدن فردی نداشته و نداریم و هر کس ادعایی در این زمینه دارد با مدرک اثبات کند.

وی افزود: اما در موضوعاتی چون منصوب شدن فرد فاقد صلاحیت ورود می کنیم. در انتصابات نه به زد و بند پرداخته ایم و نه در آینده دخالتی در این امور خواهیم داشت.

***طرح صیانت فاصله، بین مردم و حاکمیت ایجاد می کند

عسگری خط قرمز دولت مردمی را تاب‌آوری اجتماعی دانست و گفت: طرح‌هایی مانند طرح صیانت نباید تبدیل به بازی سیاسی شود. هر جایی که می‌خواهد به این موضوع رسیدگی شود باید با مردم به تفاهم برسیم. اکنون صدها قانونی داریم که اجرا نمی‌شود زیرا در آن موارد با مرذم تفاهم وجود ندارد و نمی‌توان چیزی را به مردم با زور القا کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.