×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش تارا نیوز، رحیم خستو عصر امروز طی سخنانی در دویست و نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به تصویب مصوبه شانزدهمینصورتجلسه کمیسیون هنر و ارتباطات در خصوص دیوارهای بتنی اظهار داشت: معضل دیوارهای بتنی و استفاده بی رویه و نامناسب از دیوارها یا پنلهای بتنی در کمیسیون هنر و ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت که اهم مشکلات ناشی از این دیوارها شامل: خشونت بصری و فقدان زیبایی، قطع ارتباط بصری درونی و بیرونی دیوار و آسیب‌های ناشی از آن، عدم سازگاری با محیط، اقلیم و فرهنگ شهر و بی‌توجهی به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی تخریب باغها و زمینهای کشاورزی می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه بر اساس معضلات فوق تصمیمات زیر به اتفاق آراء به تصویب رسید، افزود: معاونت شهرسازی طی ۲۰ روز بعد از تصویب در صحن ضوابط و آیین نامه اجرایی را تدوین نماید تا از هرگونه اعمال سلیقه توسط معاونت های مختلف و سازمان و مناطق پرهیز گردد و همچنین ضمن احترام به سلیقه شهروندان درخصوص دیوار کشی، طراح هایی را به شهروندان پیشنهاد دهد.

خستو تاکید کرد: هرگونه اقدام در خصوص سازه ها اعم از دیوار و بنا توسط کلیه معاونت‌ها و مناطق و سازمان‌ها منوط به اخذ مجوز از معاونت شهرسازی باشد و چارچوب کلی مقررات رعایت گردد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج بر رعایت و مقید بودن به صدور مجوز صرفاً نرده جهت دیوار باغ ها تاکید کرد و یادآور شد: پروژه هایی که نیاز به دیوار دارند حداقل ۴۵ روز زودتر به معاونت شهرسازی اطلاع داده شوند تا بر اساس مطالعه و شناختی که از بافت و مکان دارند طراحی مناسب صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتقادهای وارده هرچه سریعتر ظرف مدت یکماه دیوارهای بتنی که قابلیت جابجایی دارند از سطح و اطراف باغ ها جمع آوری شوند و به جای دیگری انتقال یابند.

خستو، رعایت قانون در استفاده از دیوار نرده جهت دیوارهای حریم شهر را یادآور شد و گفت: کارگروهی از معاونت عمران، معاونت شهرسازی و سازمان سیما و منظر جهت بررسی و جمع آوری دیوارهای بتنی که بدون رعایت قانون و الزامات شهرسازی صورت گرفته است به ویژه در اطراف( ادامه زیرگذر هاشمی به مهرشهر) باغ سیب و دیوارهای بتنی داخل شهر تشکیل شود.

به گفته رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج، این مصوبه با چند قید توسط اکثریت اعضاء شورای اسلامی شهر کرج تصویب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.