×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رصد هوشمند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی باغی و کشاورزی البرز آغاز شد
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، شهبازی با اعلام این خبر افزود: این طرح و ایده از سوی دکتر مخبر رییس جهاد کشاورزی استان البرز پیشنهاد شده و یک شرکت دانش بنیان مطالعات لازم را برای تحقق آن انجام داده است.

وی ادامه داد: بر این اساس جوانان نخبه البرزی که از دانشگاه های معتبر کشور فارغ التحصیل شده اند به کمک حفظ و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی البرز و کشور آمده اند.

شهبازی گفت: از ابتدای حضورم در استان به ارزش و اهمیت اراضی کشاورزی استان واقف بوده ام از این رو تاکنون اجازه هیچ گونه تغییر کاربری در این خصوص را نداده و بر حفظ فضای سبز و هویت باغ شهری استان تاکید داشته ام.

وی افزود: اکنون نیز از طرح این جوانان نخبه استان که به پیشنهاد رییس جهاد کشاورزی استان تهیه شده حمایت لازم را خواهم داشت و برای رونمایی و بهره برداری از آن نیز شخصا حضور خواهم یافت.

استاندار البرز گفت: سامانه پایش هوشمند کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره ای، علاوه بر رصد هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطالعه علمی بر اساس اقلیم استان و سراسر کشور را برای بهره وری حداکثری از اراضی باغی و زراعی ارائه خواهد داد.

وی افزود: البرز علی رغم مساحت محدود، رتبه برتر بسیاری از محصولات باغی و سبزی و صیفی جات را در کشور دارد و از صادر کنندگان برتر ملی نیز در این زمینه محسوب می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.