×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش  خبرنگار تارا نیوز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه استان البرز، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، با بیان اینکه رزمایش جهاد امید آفرینی در البرز همزمان با سالروز فتح خرمشهر با هدف رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مناطق محروم در آغاز می‌شود، گفت: البرز که آخرین استان کشور قلمداد می‌شود که با توجه به مهاجرت بالا در شهر نیاز است زیرساخت‌ها نیز توسعه پیدا کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه جبران این عقب ماندگی ها با کار روزمره و عادی جبران نمی‌شود، افزود: برای رفع این مشکلات باید یک کار جهادی و انقلابی توام با تلاش همه جانبه و شبانه روزی مسؤولان انجام شود.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: اگر در البرز شخصی عهده دار مسؤولیتی می‌شود باید سخت کار کردن را نیز بپذیرد، اگر تمام ظرفیت‌های استان پای کار بیاید توانمندی‌های ما با هم افزایی بیش از مشکلات موجود در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه از چند ماه گذشته تمام ظرفیت های استان و مشکلات موجود احصاء شده، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر واژه «جهاد امیدآفرین» تاکید دارند که برای این جهاد بایستی تمام ظرفیت های مردمی و دستگاه های اجرایی برای امیدآفرینی در بین مردم در این شرایط سخت اقتصادی پای کار بیایند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه برای این امیدآفرینی، رزمایش جهاد امیدآفرینی طرح ریزی شد، گفت: باید امیدآفرینی به خصوص در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار و مناطقی که مشکلاتی بیش از سایر نقاط دارد بیشتر شود که تمرکز ما برای گره گشایی در مناطق حاشیه نشین بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) می فرمایند «مستضعفان ولی نعمتان اصلی این انقلاب هستند»، افزود: پیرو این موضوع سپاه البرز رزمایش بزرگ جهاد امیدآفرینی را در البرز شروع و طرح ریزی کرده است. برای اجرای این رزمایش هم افزایی خوبی در بین تمام مسؤولان و دستگاه ها به خصوص با تاکید و همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار شکل گرفته تا با به کارگیری تمام ظرفیت‌های استان به یک شکل تصاعدی مشکلات به ظاهر ناگشودنی رفع شود.

آغاز رزمایش جهاد امیدآفرینی از محله آق تپه کرج

حیدرنیا با بیان اینکه این رزمایش از فردا ساعت ۱۱ صبح به صورت متمرکز استانی از مسجد صاحب الزمان (عج) محله آق تپه کرج با حضور استاندار و امام جمعه کرج آغاز می شود، گفت: در اجرای این رزمایش تمام ظرفیت های استان به مدت ۱۰ روز در این ۱۳ محله پای کار می آیند.

وی محلات هدف اجرای رزمایش جهاد امید آفرینی را به این شرح اعلام کرد: محلات خط ۴ حصار، حصارک پایین، آق تپه، ذاق تپه، مسکن مهر ماهدشت، جعفرآباد و روستای آدران بخش آسارا در شهرستان کرج، محلات پیک و اهری در شهرستان فردیس، محله حاشیه گلسار در شهرستان ساوجبلاغ و شهرک صدرا در شهرستان اشتهارد از جمله محلات ۱۳ گانه اجرای رزمایش امیدآفرینی هستند.

الگوبردای از پیاده روی بزرگ اربعین برای تقویت روحیه خدمت رسانی

حیدرنیا مسکن مهر شهرستان نظرآباد، محله پردسر شهرستان طالقان و محله مهدی آباد شهرستان چهارباغ را از دیگر این محلات عنوان کرد و گفت: تقویت روحیه خدمت رسانی به همنوعان با الگوبردای از پیاده روی بزرگ اربعین از جمله اهداف اجرای این رزمایش می باشد.

وی نقش آفرینی اقشار بسیج به عنوان کانون های سازماندهی ظرفیت های گروه های مختلف با هدف خدمت به مردم را از دیگر اهداف این رزمایش برشمرد و افزود: تمرین مطالبه گری صحیح جهت انعکاس مشکلات و کاستی های مردم و تلاش وپیگیری برای رفع آن ها از دیگر این اهداف می باشد.

فرمانده سپاه استان البرز برقراری ارتباط میدانی بین مردم با مجموعه های دولتی و حاکمیتی و الگوسازی سبک مدیریتی انقلابی در راه خدمت رسانی به مردم را از دیگر اهداف رزمایش جهاد امیدآفرینی دانست و اضافه کرد: با اجرای این رزمایش الگوی انقلابی در استان در بین مردم نهادینه خواهد شد.

وی گفت: تکمیل شناسنامه برآورد وضعیت و نظام محلات از دیگر این اهداف می باشد به طوریکه علیرغم اجرای رزمایش، مشکلات این محلات در ۱۰ روز حل نمی شود که شناسنامه ای طراحی و اولویت بندی از کوتاه مدت تا بلند مدت برای رفع آن ها می شود.

وی افزود: در اجرای هر چه بهتر این رزمایش و شناسایی ظرفیت های مردمی برای خدمت به همنوعان یک نرم افزار کاربردی و اپلیکیشن طراحی شده است.

تمرین شکل گیری واقعی شوراهای محلی

حیدرنیا با بیان اینکه با اجرای رزمایش جهاد امیدآفرینی تمرین شکل گیری واقعی شوراهای محلی و مدیران محلی با محوریت مساجد انجام می شود، اظهار داشت: در اجرای این رزمایش خدمت رسانی در سه حوزه امنیت اجتماعی، سامان اجتماعی و رشد اجتماعی هدفگذاری می شود.

وی ادامه داد: در حوزه امنیت اجتماعی یکی از مطالبات به حق و مستمر مردم در این مناطق و برخی مناطق دیگر استان مطالبه گری در جهت ایجاد امنیت پایدار در این محلات است به طوریکه در این محلات مواد مخدر، قاچاقچیان، اراذل و اوباش و بی بندباری و سلاح و مهمات مشهود است که در نظر داریم در مدت اجرای رزمایش با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضا و سپاه و بسیج برخوردهایی با این مجرمان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا پای کار آمده تا بتوانیم به پاتوق اراذل و اوباش را ضربه بزنیم، اضافه کرد: نظارت بر برخی از اصناف با همکاری تعزیرات و اداره کل اصناف و برخی از صنوفی که به صورت مستقیم بر معیشت مردم طرف هستند انجام می شود ضمن اینکه پایگاه های بسیج، کلانتری ها و کانکس نیروی انتظامی در مناطقی که کمبود دارد راه اندازی می شود.

فرمانده سپاه استان البرز جمع آوری برخی از اتباع بیگانه غیرمجاز و ساماندهی آن ها را از جمله اقدامات در حوزه امنیت اجتماعی دانست و گفت: پس از ۱۰ روز شاهد یک تغییر ملموسی در حوزه امنیت در این ۱۳ محله خواهیم بود.

وی به برنامه های پیش بینی شده در حوزه سامان اجتماعی اشاره کرد و افزود: این مناطق حاشیه نشین که مهاجرپذیر هم هستند زیرساخت های شهری و خدمات اجتماوعی کمی دارد که تمام دستگاه های متولی مربوطه پای کار آمده اند که تا جایی که می شود مشکلات زیرساختی همچون آب، روشنایی، آسفالت، برق، پسماند و ایجاد محل بازی کودکان رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های محرومیت زدایی به صورت ویژه در این ۱۰ روز، تعمیر خانه محرومان، اعزام گروه های پزشکی، فرهنگی و آموزشی، ساماندهی زباله گردها، ساماندهی متکدیان و معتادان و کارتن خواب ها، حمایت مادی و معنوی از سالمندان و بیماران، تحت پوشش قراردادن بسیاری از این مردم در بیمه سلامت از دیگر برنامه های حوزه سامان اجتماعی می باشد.

وی ایجاد کارگاه های اشتغالزایی به خصوص برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده این مناطق را از دیگر اقدامات پیش بینی شده در حوزه سامان اجتماعی دانست و اظهار داشت: در حوزه رشد اجتماعی نیز رشد مردم محله در حوزه های مختلف به خصوص فرهنگی بصیرتی و نگاه مردم به موضوعات در حوزه نرم افزاری کار خواهد شد.

وی گفت: زیباسازی، نقاشی و دیوارنویسی محلات ۱۳ گانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و ایجاد و افزایش شور و نشاط در این محلات، برگزاری مراسم آبروی محلات و شهدا و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی هنری و صنایع دستی، تقویت بنیه آموزشی و تربیتی به خصوص برای جوانان و نوجوانان با محوریت مساجد و اعزام به اردوهای مشهد و راهیان نور از جمله برنامه های حوزه رشد اجتماعی است.

حیدرنیا با بیان اینکه از ظرفیت هیات مذهبی و رزمندگان نیز در اجرای این طرح استفاده می شود، افزود: در چند محله نیز مقبره شهدای گمنام با محوریت قراردادن کارهای فرهنگی در این نقاط احداث می شوند ضمن اینکه تعدادی جهیزیه برای زوج های کم برخوردار برای ترویج ازدواج آسان تهیه و توزیع می شود.

وی برگزاری میز خدمت در مساجد این محلات را از دیگر برنامه ها در رشد اجتماعی دانست و اظهار داشت: تمام مسوولان شهرستانی و استانی موظف هستند تا برای پاسخگویی و رفع مشکلات مردمی در این میزهای خدمت حضور یابند.

فرمانده سپاه استان البرز فعالیت گروه های تئاتر و سرود واکران فیلم در این مناطق را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی طی ۱۰ روز

حیدرنیا گفت: این رزمایش شروع خوبی خواهد بود تا یکبار برای همیشه بگوییم که در این استان ظرفیت ها و خیران بزرگی برای گره گشایی از کار مردم داریم و یکبار خودمان سازمان رزم خودمان را برای گره گشایی از کار مردم به کار می گیریم.

وی افزود: همزمان با این رزمایش، رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی با تمرکز با این ۱۳ محله انجام می شود.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مدام از امید به آینده صحبت می کنند و ما حق نداریم نسبت به آینده ناامید باشیم وباید به آینده انقلاب خوش بین باشیم و کمک کنیم تا این مشکلاتی که گریبانگیر مردم شده را حل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});