×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دلیل شیوع بیماری سرخک ورود اتباع بیگانه است/تامین ۵ میلیون دز واکسن سرخک در کشور
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، محمد حسین فلاح مهرآبادی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به شیوع ویروس سرخک در کشور، گفت: این بیماری معمولا جمعیت خردسال و کودکان را شامل می شود که موسسه رازی تولید کننده واکسن سرخک در کشوراست از اینرو  موسسه رازی ضرورت دانست تا پاسخگوی نگرانی و سوالات مردم باشد.

وی افزود: متاسفانه موسسه رازی در افکار مردم مغفول مانده است چراکه  این موسسه خدمات بسیار مفیدی به کشور حتی منطقه خاور میانه ارائه می دهد.

فلاح مهرآبادی خاطرنشان کرد :برخی از واکسن ها در حوزه سلامت اجباری هستند که دولت از تولیدکنندگاه خریداری و یا وارد کرده و این واکسن ها را به صورت رایگان در اختیار جامعه قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه سرخک، سرخجه و فلج اطفال جزو واکسن‌های ویروسی و دیفتری و کزاز هم جزء واکسن‌های باکتریایی هستند، افزود: موسسه رازی واکسن سرخک را در قالب واکسن سه گانه(سرخک، سرخجه و اوریون) و هم در قالب واکسن دوگانه (سرخک و سرخجه) تولید و در اختیار دولت قرار می دهد.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه  با بیان اینکه میزان نیاز کشور به واکسن در حدود ۵ میلیون دز برآورد شده است، افزود: بیش از ۸۰ درصد از نیاز کشور را موسسه رازی و حدود ۲۰ درصد مابقی باقی را از طریق واردات  تامین می‌کند.

فلاح مهرآبادی دلیل عمده شیوع سرخک در کشور را  بیماری همه گیری کرونا دانست و گفت: مراجعه مردم به مراکز بهداشتی به دلیل ترس از شیوع این بیماری کاهش پیدا کرده بود چراکه نگران سلامتی خود و فرزندانشان بودند و به مراکز درمانی برای واکسن سرخک مراجعه نمی کردند.

وی در ادامه گفت: مرز شرقی و غربی کشور که همسایگان کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق را شامل می شود از لحاظ وضعیت بهداشتی شرایط مناسبی ندارند و پوشش واکسیناسیون خوبی نداشته و با جنگ های اخیر ورود این اتباع به کشور افزایش یافته است که امکان ناقل این بیماری هستند از اینرو دلیل عمده شیوع بیماری سرخک ورود اتباع بیگانه است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: سالانه حدود ۵ میلیون دزواکسن سه گانه سرخک، سرخجه و اوریون در کشور نیاز است که ۵۰۰ هزار دز آن را دولت وارد می کند و مابقی ۴ میلیون و  ۵۰۰ دز را موسسه رازی تامین می کند.

فلاح مهر آبادی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱.۵ میلیون دز از واکسن سه گانه توسط موسسه  رازی آماده تحویل به وزارت بهداشت است، گفت: از ۵۰۰ هزار دز واکسن دو گانه سرخک و سرخجه کشور ۷۰ هزار دز ظرف یکی دو هفته آینده تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در پایان تاکید کرد: والدین با مراجعه به خانه های بهداشت می توانند بدون هیچ مشکلی کودک خود را در مقابل این ویروس واکسینه کنند و موسسه رازی هیچ مشکلی در تامین واکسن سرخک  ندارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.