×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علی سلاجقه امروز شنبه در حاشیه افتتاحیه نخستین دوره آموزش محیط بانی که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای هدفگذاری برای کاهش معضل گردوغبار در کشور هر هفته نشست‌ ستاد هماهنگی و سیاستگذاری گردوغبار با حضور دستگاه‌های ذی ربط برگزار می‌شود تا نگرانی مردم در این بحث کاهش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: در بعد بین المللی مسیر پیمایش گردوغبار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا احصاء شده و در این خصوص نشست‌هایی با عراق و سوریه برگزار شده است.

سلاجقه ادامه داد: سعی داریم با تقویم زمانی مشخص موضوع گردوغبار در مبدا کشورهای همسایه را حل کنیم.

این مسئول ادامه داد: در بحث مدیریت گردوغبار در بعد داخلی هم دستگاه‌ها مکلف شده اند در بازه زمانی ۱۰ ساله اقداماتی انجام دهند و در نقاطی مثل خوزستان که منشا اصلی هستند نیز اقدامات ویژه تری صورت می گیرد.

وی  با اشاره به اینکه در استان‌های البرز، قزوین و تهران، جهت باد غالب از غرب به شرق است و در دشت‌های بویین زهرا و دشت هایی که در مسیر این استان‌ها قرار دارند، افزود: در این مناطق پوشش گیاهی مناسبی به دلیل کاهش بارندگی در چند سال اخیر وجود ندارد و از طرف دیگر شاهد تغییر کاربریهای گسترده در این مسیر هستیم که همین امر استان های البرز و تهران را به شدت تحت تاثیر گردوغبار قرار داده است.

سلاجقه در پایان گفت: باید با برنامه های ویژه از جمله ایجاد پوشش گیاهی در این مسیرها، گرد و غبار را کنترل کنیم.

منبع خبر : ایلنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});