×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر فاضلی هریکندی در بازدید از ستاد انتخابات شهرستان کرج و ثبت نام از داوطلبان عضویت شوراهای شهر ضمن خداقوت گویی به اعضای هیأت های اجرایی انتخابات، گفت: ستاد های ملی و استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در مرکز استان البرز و شهرستانها تشکیل شده است.

وی افزود: فرایند ثبت نام برای کاندیداهای عضویت شوراهای شهر آغاز شده است و امروز برای خداقوت گویی و بازید از روند ثبت نام کاندیداها در مرکز استان فرمانداری ویژه شهرستان کرج حضور پیدا نموده ایم.

دکتر فاضلی هریکندی ادامه داد: خوشبختانه فرایند ثبت نام از داوطلبان بنحو مطلوبی در جریان است و بجهت شرایط ویژه و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، حدود ۵۰ درصد کاندیداهای محترم شورای شهر بصورت غیرحضوری ثبت نام خود را انجام داده اند که این آمار در کشور حدود ۳۳ درصد بوده است.

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان البرز تشکیل شد 
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: بمحض تشکیل ستاد انتخابات استان، با حضور اعضای هیأت های اجرایی و نظارتی و نهادهای امنیتی و واحدهای قوه قضائیه، بازرسی استان تشکیل شدند و شعب ویژه رسیدگی به جرایم تشکیل شده است و قضات ویژه ای نیز به همین منظور احکام شان از سوی رئیس شورای قضایی استان صادر شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در هر شهرستان استان نیز یک بازپرس ویژه در دادسرا و یک قاضی محکمه بعنوان رئیس شعبه کیفری ۲  برای رسیدگی به مرحله دادگاه مشخص شده اند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر استان البرز بصورت تخصصی به پرونده های جرائم انتخاباتی رسیدگی می کند و  هر گونه تخلفاتی که در هیات های اجرایی مورد رسیدگی قضایی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم تخلفاتی در معاونت پیشگیری از جرم  تخلفات را مورد رسیدگی قرار می دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: توصیه به کاندیداها و داوطلبان این است که باتوجه به اینکه در شرایط شیوع کرونا قرار داریم در فعالیت های تبلیغاتی به دستورالعمل های ملی و استانی ستاد مقابله با کرونا توجه کنند و از تجمع برای تبلیغات خودداری و از بستر فضای مجازی در چارچوب های قانونی اقدام نمایند.

وی تصریح کرد:  مقررات قانونی در تبلیغات باید رعایت شود  و در بیان صلاحیت ها و قابلیت ها از سیاه نمایی و تهمت به جد، اجتناب شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: خط قرمز دادگستری استان استفاده از منابع دولتی برای تبلیغات است و این امر در زمان فعالیت انتخاباتی توسط ضابطان قضائی رصد می شود.

وی افزود: هماهنگی خوبی در مجموعه قضائی استان بمنظور صدور فرایند سوء پیشینه فراهم شده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ارکان حاکمیت و نظام اسلامی سعی دارند که انتخاباتی سالم و پرشور با مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم و آنچه مد نظر مجموعه قضایی استان است که انتخابات با شور و نشاط و بصورت قانونی برگزار شود.

غفور قاسم پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج نیز در جریان این بازدید بیان کرد: دستگاه قضایی همانند دستگاه های اجرایی بسترهای لازم برای امنیت و حضور حداکثری مردم  در انتخابات را فراهم آورده است که جای قدردانی  و تقدیر و تشکر دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});