×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، منصور وحیدی با بیان اینکه حق آبه البرز از سد امیرکبیر یک یازدهم تهران است، اظهار داشت: وزارت نیرو باید در حق آبه مردم شهر کرج تجدید نظر کند چراکه ۳۰ میلیون مترمکعب جوابگوی جمعیت حدود ۳ میلیونی این منطقه نیست. این اقدام غیرکارشناسی است و سفره های زیرزمینی ما با این وضعیت آسیب جدی خواهد دید و قطعا در آینده تبعاتی خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در رابطه با طرح انتقال آب سد امیرکبیر به تهران افزود: اینکه وزارت نیرو نسبت به خدمت رسانی به شهروندان تهرانی اهتمام دارد جای خوشحالی است اما نادیده گرفتن شهروندان دیگر شهرها از جمله کرج و شهرهای اقماری این کلانشهر درست نیست و باید پاسخ مناسبی به اعتراض مردم استان البرز داده شود.

وحیدی بیان کرد: برابر آمار رسمی و گزارش مسؤولان وزارت نیرو حجم آبی که قبل از رسیدن به رودخانه کرج قرار است از سدامیرکبیر و از طریق تونل به تهران منتقل شود چیزی حدود ۳۲۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که مجموع سهمی که برای مصارف آب شرب، اراضی کشاورزی، زیستگاه طبیعی، سفره های زیرزمینی و رودخانه کرج در نظر گرفته شده است کلا ۳۰ میلیون مترمکعب است و این عدد یعنی سهم کرج یک یازدهم سهم تهران است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج تصریح کرد: حجم آبی که از سد امیرکبیر و از طریق تونل قرار است به تهران منتقل شود چیزی حدود ۳۲۰ میلیون مترمکعب است در حالی که مجموع سهمی که برای مصارف آب شرب، اراضی کشاورزی، سفره های زیر زمینی و رودخانه کرج در نظر گرفته شده است کلا ۳۰ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه در گذشته همین تصمیمات غلط چالش های جدی برای کشور ایجاد کرده است گفت: ریزگردهای خوزستان و خشک شدن دریاچه ارومیه هم حاصل همین تصمیمات غیرکارشناسی بود که نتایج آن بعدها بحران های زیست محیطی ایجاد کرد و زندگی میلیون ها نفر را تحت الشعاع قرار داد.

وحیدی یادآور شد: انتظار می رفت دولتی که با شعار امید روی کار آمده است با این نوع تصمیمات خود مردم کرج و استان البرز را نا امید نمی کرد و امیدواریم در این موضوع تجدید نظر شود.

وی خاطرنشان کرد: از همه مسؤولان استان البرز از جمله امام جمعه محترم و سه نماینده استان و استاندار محترم پیگیر هستند تشکر میکنم اما این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود و باید با جدیت حق مردم استان را مطالبه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});